مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ناپایداری جوی در قالب هشدار سطح زرد از پنجشنبه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه دارد.

 ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: فعالیت سامانه بارشی و افزایش نسبی گرادیان فشار تا دوشنبه ادامه می‌یابد و نوع مخاطره نیز از نوع رگبار‌های پراکنده باران و رعد و برق طی ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بارش‌های پراکنده رگباری گاهی با رعد و برق برای امروز شنبه تقویت فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق با شدت بیشتر در ارتفاعات شمال شرق استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارش‌های پراکنده و خفیف رگباری گاهی با رعد و برق برای روز یکشنبه، ابراز داشت: وزش باد شدید و تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گردوخاک امروز در غالب نقاط استان دور از انتظار نیست و برای فردا یکشنبه در برخی نقاط به ویژه نیمه‌شرقی و نواحی جنوبی کاهش دید افقی کاهش کیفیت هوا، در برخی نقاط منطقه اثر ارتفاعات و مناطق شمالی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با اشاره به اثر مخاطره‌های جوی طی این هشدار زرد، افزود: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه‌ای، احتمال اختلال در تردد محور‌ها طی امروز شنبه احتمال خسارت ناشی از باد برای امروز و فردا یکشنبه، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جویها، کانال‌ها و آبراه‌ها و پاکسازی دهانه پلها، خودداری صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیلها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، پرهیز از چرای دام‌ها در نواحی مرتفع، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از باد، و پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی و جنگل ها، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان هشدار داد: در کنار پیش‌بینی وزش باد شدید، دمای هوا به طور میانگین تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی کمینه و بیشینه دمای هوای امروز سمنان را ٣٨ و ٢۴ و برای فردا ٣٣ و ٢۴ بیان کرد و افزود: کاهش دما در استان سمنان در پایین‌ترین دما در شهر‌های رضوان و شهمیرزاد به ترتیب تا ١٢ و ١۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.