برای اولین بار پس از آغاز جنگ داخلی سودان فرمانده ارتش این کشور به امارات، عربستان و مصر سفر خواهد کرد.

یک منبع دیپلماتیک مصری به خبرگزاری العربی گفته است که عبدالفتاح البرهان عازم مصر و سپس عربستان و امارات می‌شود. البرهان برای مذاکره در کشور‌های همسایه عازم پایتخت‌های آنان خواهد شد.

به گزارش الخلیج آنلاین، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده کل ارتش سودان پس از سفر به مصر، قصد دارد به دیگر کشورهای منطقه شامل عربستان سعودی و امارات برود.

 رویترز نیز به نقل از منابع دولتی اعلام کرد که البرهان قصد دارد پس از بازدید از پایگاه‌های ارتش و بندر سودان و مقر موقت دولت، سودان را برای مذاکره در کشور‌های همسایه ترک کند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع بر سر قدرت آغاز شده و تاکنون به رغم میانجیگری‌های بین‌المللی و توافقات متعدد برای آتش بس همچنان ادامه دارد. این درگیری ها تاکنون بیش از هزار کشته و حدود ۱۲ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

«ایدان ورسورنو»، مدیر عملیات دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل و «تد شیبان»، معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) که اخیرا از سودان برگشته است، تصویری دلخراش از ویرانی‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور ترسیم کردند. مدیر عملیات دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در این باره گفت: مناطق مهمی مانند خارطوم، پایتخت سودان، کردفان جنوبی و مناطق دارفور غربی به دلیل خشونت وحشتناک از هم گسسته شده‌اند و نزدیک به ۴ میلیون نفر از جنگ فرار کرده و آواره شده‌اند و با گرمای سوزان حدود ۴۸ درجه سانتیگراد و تهدید به حمله، خشونت جنسی و مرگ مواجه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار