مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: دوره آموزشی تیم‌های پاسخگویی اضطراری توانمندسازی جامعه محلی متاثر از خشکسالی با همکاری کشور ژاپن برگزار شد.

رضا فلاح گفت: دوره آموزشی پاسخگویی اضطراری طرح توانمندسازی جامعه محلی متاثر از خشکسالی با حضور ۱۰۰ نفر از داوطلبان محلی و ساکن روستا‌های زیارت مقداد، چاه حسن و محمدآباد کتکی از شهرستان رودبارجنوب برگزار شده است.  

او با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به مدت ۵ روز در مرکز آموزش‌های علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شده است، بیان کرد: در این دوره فراگیران با مفاهیم اولیه ارزیابی خطرپذیری و نقشه خطر، کمک‌های اولیه اضطراری، برپایی اردوگاه و اسکان اضطراری، کلیات جست و جو و نجات، ارتباطات و مرکز پیام، نجات در ارتفاع و سیلاب، اطفای حریق، تیم سازی و کارگروهی، تسهیلگری اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه آشنا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانتصریح کرد: در پایان این دوره به تمامی شرکت کنندگان یک عدد کیف کمک‌های اولیه با هدف تامین وسایل کمک آموزشی، تمرین سرفصل‌های آموزش دیده و به کارگیری از اقلام موجود در کیف برای امدادرسانی در حوادث محلی اهدا شده است.

شرکت کنندگان در این دوره با حضور در گلزار شهدای کرمان با شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یارانش تجدید میثاق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار