مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: یک و هفت دهم میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و امسال سرمایه‌گذاری پنج و نیم میلیون دلاری مصوب و چهار میلیون دلار جذب شد.

علیرضا دیانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه  ابراز کرد: رایزنی برای سرمایه‌گذاری از کشور‌های روسیه، افغانستان، چین و بلاروس در استان سمنان در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: برخی سرمایه‌گذاران از امور اقتصادی و دارایی مجوز می‌گیرند و برخی مستقیم از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مجوز می‌گیرند و طبق این مساله، بدون شک سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان بیش از میزان اعلام شده است.

وی بیان کرد: هر خارجی که وارد کشور می‌شود باید یک مجوز سرمایه‌گذاری بگیرد و اکنون برخی کشور‌ها به شدت راغب سرمایه‌گذاری در استان سمنان هستند.

دیانی تصریح کرد: کتابی درباره توانمندی و ظرفیت شهرستان‌های استان سمنان به ۲ زبان فارسی و انگلیسی برای جذب سرمایه‌گذار در حال نگارش است. گفت: بین ۳۰ تا ۳۲ فرصت سرمایه‌گذاری با اخذ تمامی مجوز‌های بی‌نام آماده و در صورت مراجعه سرمایه‌گذاران فرصت‌ها معرفی و بدون تعلل و تاخیر واگذار می‌شود.

سمنان تنها استانِ بدون نماد سهام عدالت در بورس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه ۲۲۰ هزار نفر در استان دارای سهام‌عدالت سبدگردانی به روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، بیان کرد: سمنان تنها استان کشور است که نماد سهام عدالتش در بورس بالا نیامده است و علت این مشکل نبود همراهی در حسابداری و حسابرسی شرکت سرمایه‌گذاری و برگزارنشدن مجمع انتخاباتی است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ امسال برای هر دستگاه بخش‌نامه خاص دارد، گفت که بانک‌های خصوصی در رونق تولید و پرداخت تسهیلات در این بخش کمکی نمی‌کنند و جذب سپرده‌ها به سمت بانک‌های خصوصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.