مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۴ هزار تن کلزا از ۳۰ خرداد ماه سال جاری از زارعان این استان خریداری شده است.

امید زینالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: این میزان خرید به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال انجام شده و تاکنون از کل ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال بهای محصول خریداری شده، هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان خرید سال گذشته سه هزار و ۵۶۹ تن بود، افزود: تمامی کلزای خریداری شده به کارخانجات روغن کشی تحویل داده شده است.

به گفته کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان غربی، در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۴۶۰ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی استان کشت شد که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن قابلیت برداشت دارد.

لیلا مودت اضافه کرد: دانه روغنی کلزا از جمله محصولات آبی در استان است که هر سال در اواخر شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در بین شهرستان‌های استان، کشاورزان نقده‌ای با کشت ۹۷۰ هکتار پیشتاز هستند، بوکان و پلدشت هر کدام با ۵۰۰ هکتار و میاندوآب با کشت ۲۳۰ هکتار کشت کلزا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

سال گذشته نیز ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در استان کشت شده بود که در مجموع چهار هزار تُن محصول برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
سلام لطفا بگین ماوتفاوت کلزا رو کی واریز میکنن ما خوزستان هستیم ۵ماه برداشت کردیم چرا ای کارو به کشاورز میکنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
سلام لطفا بگین ماوتفاوت کلزا رو کی واریز میکنن ما خوزستان هستیم ۵ماه برداشت کردیم چرا ای وارد به کشاورز میکنید