احتمال ممنوعیت پیوند خارجی به فروشگاه‌های آنلاین در تیک‌تاک

ممنوعیت پیوند خارجی، راهی برای افزایش فروش در فروشگاه تیک‌تاک است که تاکنون در کشور‌های غربی استقبال چندانی از آن نشده است.

وبگاه The Information مدعی است که تیک‌تاک در تدارک ممنوعیت ارجاع به لینک وبگاه‌های تجارت الکترونیک خارج از سازوکار پلتفرم خود مانند آمازون است؛ ادعایی که این پلتفرم آن را رد می‌کند.

در گزارش مذکور آمده است که این اقدام راهی برای وادار کردن افراد به استفاده از فروشگاه تیک‌تاک برای خرید کالا است.

بر اساس برآورد‌های انجام شده، فروشگاه تیک‌تاک امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از درآمد خود در ایالات متحده را از دست خواهد داد.

به عقیده کارشناسان، این زیان ۵۰۰ میلیون دلاری، مؤید سرمایه‌گذاری شرکت در استخدام و ایجاد شبکه تحویل و اعطای یارانه به فروشندگانی است که تخفیف و ارسال رایگان ارائه می‌دهند.

ممنوعیت پیوند خارجی، راهی برای افزایش فروش در فروشگاه تیک‌تاک است که تاکنون در کشور‌های غربی استقبال چندانی از آن نشده است. تهیه کنندگان این گزارش مدعی هستند که مصرف‌کنندگان ایالات متحده در حال حاضر روزانه حدود ۳ تا ۴ میلیون دلار در فروشگاه تیک‌تاک هزینه می‌کنند. این در حالی است که مدیران تیک‌تاک توقع دارند، این رقم تا پایان سال از ۱۰میلیون دلار فراتر رود.

بازار فروشگاه آنلاین تیک‌تاک در آسیای جنوب شرقی داغ‌تر و حجم ناخالص فروش روزانه فروشگاه این پلتفرم حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار است. تیک‌تاک امیدوار است، این رقم نیز تا پایان سال به ۹۰ میلیون دلار افزایش یابد.

گفته می‌شود، تیک‌تاک برای جذب بازرگانان به پلتفرم خود بسیار تلاش کرده است. برای مثال، کارمندان این شرکت پس‌از بررسی اقلام پرفروش آمازون با فروشندگان تماس می‌گیرند، تا آن‌ها را متقاعد کنند که به فروشگاه تیک‌تاک بپیوندند.

فروشگاه تیک‌تاک تنها گزینه این شرکت برای گسترش تجارت الکترونیک خود نیست؛ این پلتفرم درحال آزمایش بخش خرید درون برنامه‌ای جدید Trendy Beat است. این پلتفرم با خلق عبارت تیک‌تاک باعث شد، من آن را بخرم؛ تأثیر قابل‌توجهی بر عادات خرید کاربران گذاشته است. درحال‌حاضر این اصطلاح ۷،۴ و هشتگ آن ۶۷ میلیارد بار در تیک‌تاک بازدید داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار