طی دو سال گذشته بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی از بنادر غرب هرمزگان صادر شده است.

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طی دو سال گذشته  بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی از بنادر غرب هرمزگان صادر شده که ۸۳ درصد افزایش داشته است.

او به جهش ۶۰ درصدی در حوزه ترانزیت اشاره کرده و گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع کالا ترانزیت شده که در این بخش نیز شاهد افزایش عملکرد و تسهیل تجارت دریایی در بنادر غرب هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت:  بنادر غرب استان به‌ طور خاص در ترانزیت خودرو نیز با کسب رتبه نخست در بین تمام بنادر کشور با ثبت حد نصاب ترانزیت بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رقم زده است.

سالاری افزود: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به وسیله کانتینر‌های یخچالی نیز جهش ۵۰۰ درصدی داشته ایم.

او از دیگر اقدامات حوزه بنادر و دریانوردی غرب استان در دولت سیزدهم به کسب رتبه نخست در شاخص رفت و آمد شناور‌ها و رتبه نخست در جابجایی مسافر بین‌المللی اشاره کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت:  ثبت شاخص‌های عملکردی در حوزه تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر غرب ، بیانگر اهتمام دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دریا محور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.