ترددهای زائران در مرزهای اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرزها را در این بسته مشاهده می کنید.

تردد در مرزهای زمینی مهران، تمرچین، باشماق، چذابه و شلمچه در این روزهای اربعینی آغاز شده است.

طبق گزارش های روز گذشته تردد زائران از مرز خسروی روان و بدون مشکل در جریان است. مرز مهران نیز مانند سال های گذشته شاهد حضور شلوغ زائران است که طبق اعلام مسئولان کشوری دیگر مرزهای کشور می تواند گزینه خوبی با وجود امکانات و پیش بینی های صورت گرفته برای تردد زائران باشد.

امروز نیز اطلاعات جدید را در این بسته شاهد خواهید بود.

مرز تمرچین

یحیی خلیلی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ مرکز عملیاتی و پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعال است.

در طرح ملی امداد و نجات این جمعیت با موضوع امداد و نجات سوانح احتمالی در مسیر اربعین حسینی (ع)، ۳۰۰ نیروی عملیاتی در ۵۶ مرکز عملیاتی، ۲۰ مرکز پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات در استان به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: این طرح به مدت ۲۳ روز و تا ۱۸ شهریور سال جاری ادامه دارد و امدادگران هلال احمر در همه نقاط تردد زائران اربعین از زمان ورود به آذربایجان‌غربی تا مرز تمرچین پیرانشهر حضور دارند.

خلیلی اظهار کرد: داوطلبان و نیروهای متخصص هلال احمر به همراه ۸۵ ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امداد رسان در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم امدادگران بانوان و تیم‌های واکنش سریع با تمامی تجهیزات و لایه‌های ارتباطی لازم آماده ارائه خدمات هستند.

رضایت زائرین از خلوتی و پذیرایی در مرز تمرچین

۲۱ هزار زائر از مرز تمرچین‌ خارج شدند

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۲۱ هزار زائر طی ۱۰‌ روز گذشته همزمان با اجرای طرح اربعین از مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برای شرکت در آیین اربعین خارج شده‌اند.

آرامون افزود: همچنین در این مدت ۱۵ هزار نفر از طریق این مرز وارد کشورمان شده‌اند.

وی اضافه کرد: سوم شهریور ماه بیشترین تعداد تردد را در مرز تمرچین‌ به خود اختصاص داده و با توجه به روند ترددها در روزهای آتی این رقم افزایش خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایجاد امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، ترافیک کم، ایستایی کمتر از ۵ دقیقه از مزیت‌های پایانه مرزی تمرچین برای تشرف به کربلای معلی محسوب می‌شود.

آرامون تاکید کرد: تمهیدات لازم برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین فراهم شده و طبق پیش بینی‌ها روزهای آینده میزبان زائران بسیار بیشتری خواهیم بود.

 

مرز تمرچین

مرز تمرچین

مرز تمرچین

مرز مهران

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در خصوص آمار تردد زوار عتبات عالیات از پایانه مرزی مهران، گفت: ۱۴۶ هزار زائر اربعین حسینی طی شبانه روز گذشته از مرز مهران تردد کردند.

وی اظهار کرد: از این تعداد زائر ۲۲ هزار و ۹۸ نفر ایرانی و ۳۸۷ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی (شبانه روز گذشته) ۱۲۱ هزار و ۹۰۵ مسافر ایرانی و هزار و ۶۱۰ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد مسافران اربعین حسینی (ع) از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

ثبت تردد یک میلیون و ۶۳۶ هزار خودرو در محورهای ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به تعداد تردد خودروها طی هشت روز ابتدای ماه صفر امسال در راه‌های استان، گفت: طی این مدت تردد یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۰۷ خودرو در محورهای استان ثبت شده است.

چشمه خاور اظهار کرد: تردد این میزان خودرو در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این میزان تردد ۱۶۴ هزار و ۲۸۴ تردد مربوط به ورود خودروها به استان است که هشت درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام بیان کرد: ۱۰۷ هزار و ۷۳۷ تردد خودرو نیز از استان خارج شده اند که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از ازدحام زائران در محل گذرنامه


توصیه زائرانی که مرز مهران را برای رفتن به کربلا انتخاب کردند؛ مردم مرز دیگری انتخاب کنند، اینجا شلوغ است
 
مشکلی بابت عبور و مرور زائران در مرز مهران وجود ندارد
 
حسن بهرام نیا  استاندار ایلام در بازدید از پایانه مرزی زرباطیه اظهار کرد: تردد در مرز مهران روان و مشکلی بابت عبور و مرور زائران وجود ندارد.

وی گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وارد پایانه زرباطیه شدند و زائران را به صورت رایگان تا شهر کوت انتقال و از آنجا با سایر وسایل نقلیه و به قیمت پایدار به شهر‌های نجف و کربلا می‌رسانند.

ممنوعیت تردد کامیون و تریلر‌ها در محور‌های منتهی به مهران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به افزایش حجم تردد و به منظور تسهیل در تردد و جلوگیری از گره‌های ترافیکی از امروز تا عادی شدن ترافیک کلیه کامیون‌ها، کامیونت‌ها و تریلر اجازه عبور در مسیر ایلام به مهران-حمیل به ایلام و محور مهران به دهلران -اندیمشک و بالعکس را ندارند.

وی افزود: این ممنوعیت شامل حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود این محدودیت‌ها تا ۲۰ شهریورماه ادامه داشته باشد، تصریح کرد: این محدودیت‌ها با هدف تسهیل در تردد خودرو‌های زائران و پیشگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی اندیشیده شده است.

مرز خسروی

فریبرز کرمی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در سوم شهریورماه ۲۷ هزار و ۷۶۱ زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی عازم عتبات عالیات شدند و در مجموع ۵۸ هزار نفر از این مرز عبور کردند.

وی  اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ هزار و ۸۸۷ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که ۲۷ هزار و ۷۶۱ زائر خارج شده و ۲۱۲۶ نفر نیز وارد کشور شده‌اند که نسبت به روز گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

کرمی عنوان کرد: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق مرز خسروی ۲۰۰۳ نفر ایرانی و ۱۲۳ نفر خارجی بودند.

دروازه جدید مرز خسروی و ۹۰ گیت تازه احداث شده در منذریه زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۲۶ هزار و ۷۶۱ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۴۱۸ نفر نیز خارجی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: دروازه جدید مرز خسروی و ۹۰ گیت در سمت منذریه عراق از امروز به‌طور رسمی زیر بار ترافیک رفت که طول این درب جدید ۲۵ متر است که آن را تا ۵۰ متر توسعه خواهیم داد و تا ۲ میلیون نفر بدون ترافیک و ایستایی می‌توانند از این درب‌ها تردد کنند.

وی اظهار کرد: در مرز خسروی زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است و با توجه به حساسیت موضوع و بنا به دستور وزیر کشور و نیاز مبرم به ساخت دروازه جدید هم اکنون در مرحله اول نصب شده و در مجموع ۵۰ متر مجوز گیت در دستور کار قرار گرفت که بخشی از این پروژه انجام شده است.

کرمی اضافه کرد: درب ها بر اساس حجم زوار و به نحوی است که به صورت تکی و لاینی باز می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که در مرز خسروی داریم، جمعیت هلال‌احمر پابه‌پای سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پذیرایی از زوار اربعین آماده است.

هزار و ۲۰۰ کامیون حامل تجهیزات و کالای مواکب از مرز خسروی وارد کشور عراق شد

مهدی عباسیان مدیر گمرک خسروی گفت: از ابتدای شروع پیاده‌روی اربعین گمرک بر اساس رسالت کاری در سالن‌های تجاری و مسافری مستقر است و با تقویت نیروی انسانی به استعداد ۳۵ نفر در سالن‌های مسافری و تجاری فعالیت دارد.

او اظهار کرد: همچنین بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالای تجاری نیز در این مدت از مرز به عراق خروج پیدا کرده و مسیر تجاری و مسافری با احداث جاده برکت و زیر بار رفتن آن به طور کامل جداسازی شده است.

مدیر گمرک خسروی در ادامه گفت: فعالیت تجاری مرز خسروی ۲۴ ساعته و شبانه روزی است و سالن مسافری نیز به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران و مسافران است که گمرک در بحث بازرسی کالا‌های مسافران با دستگاه‌های آشکارساز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات مناسب را انجام می‌هد و از این رو هیچ گونه وقفه‌ای نداریم.

عباسیان در ادامه افزود: گمرک خسروی در ایام پر برکت اربعین حسینی با قرار دادن ۶ دستگاه ایکس ری و افزایش کارکنان و ارزیابان خود در کنار دیگر سازمان‌های مستقردر پایانه مرزی در جهت راحتی هر چه بیشتر تردد مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) رسالت خود را انجام می‌دهد.

مرز خسروی با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در همه زمینه‌ها از راه‌های مواصلاتی گرفته تا امکانات خدماتی، بهداشتی و رفاهی، نزدیکترین شاه راه ودروازه ورود به کربلای معلی و عتبات عالیات است.

 تردد روان زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی خسروی

مرز باشماق
 
زائران اربعین حسینی مرز باشماق را برای ورود به عراق در اولویت قرار دهند
 
عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر روز شنبه در حاشیه بازدید از مرز باشماق مریوان و محل خروج زائران اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که امروز در مرز باشماق دیدم بالاتر از چیزی بود که در ذهن داشتم و زائران اربعین حسینی برای خروج از کشور مرز باشماق را در اولویت قرار دهند.
 
وی ادامه داد: فکر می‌کردم که مشکلات متعددی که به طور طبیعی برای فرآیند خروج زائران هست باعث شود که نارضایتی‌ها و ازدحام وجود داشته باشد، اما خدمات در همه بخش‌ها دقیق و استاندارد است.
 
مرز شلمچه
 
استقرار کانکس‌های سرد برای زائران گرمازده در مرز‌های هشت گانه کشور
 
جعفر میعادفر، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین کشور روز شنبه در بازدید از مرز شلمچه گرمای هوا را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو برای زائران دانست و گفت: به منظور مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی زائران، علاوه بر ایجاد فضا‌های درمانی قابل قبولی که در پایانه‌های مرزی ایجاد کردیم، کانکس‌هایی را نیز تحت عنوان اتاق سرد فراهم ساختیم.

وی افزود: در صورتی که زائران محترم دچار علائم گرمازدگی شدند، می‌توانند به مراکز درمانی و یا اتاق‌های سرد مراجعه کنند.

مرز چذابه

مدرک مانیفست برخی اتباع خارجی جعلی بود

رستم عیدی پورسرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان درباره اتفاقات پیش آماده برای اتباع خارجه اظهار داشت: برخی از اتباع به دلیل مشکل در مدرک مانیفست امکان تردد از مرز را نداشته‌اند.

وی در ادامه گفت: این افراد به صورت گروهی به عنوان گردشگری وارد کشور می‌شوند که متاسفانه مانیفست تعدادی از  آن‌ها جعلی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانبازانقلاب
۰۹:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
اگر این وامهای قرض‌الحسنه، ارز زیارتی، و... را برداشتید. آنوقت مشخص میشود زائر واقعی و عاشق حسین کیست!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۴:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
سالهای قبل وام یا ارز نبود باز هم خیلی از مردم راهی عراق میشدن و در ضمن الان خیلی ها وام یا ارز نمیگیرن باز هم فقط برای ارباب راهی این سفر معنوی میشن و فقط عشق به ارباب هست که خستگی و گرما تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
کامران حیدری
۱۹:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
البته اگه این خورد و خوراک های مرفه و جا و اسکان نباشه و ازشون عوارض خروج از مرز نفری ۵۰۰ هزار بگیرن بازم میرن
Iran (Islamic Republic of)
کامران حیدری
۲۳:۴۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
واقعا اگر صفر تا صد این سفر پولی بود از مکان گرفته تا غذا و مزایای دیگر بازهم این همه جمعیت میرفت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
جایگاه صدور گذرنامه در متن خبر نيست ولی در تيتر خيلي بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
خوش به حال این زوار عزیز من که تا به حال نشده برم ایشالا سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
طوری زائر و میهمان ارباب باشید که انگار آقا صاحب زمان در کنارتون داره
قدم بر میداره و همسفر شما هستن.
اگر در محضر آقا در این سفر معنوی باشید چگونه رفتار خواهید کرد ؟؟؟؟

آقا حضور دارن ایران و ایرانی رو سرافراز کنید
زیارت همگی قبول حق ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
از تمام دنیا دارن به این سفر معنوی می روند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
پشت این چه سیاست بازی خوابیده که اینقدرمردم را تشویق به رفتن می کنید ؛آیا به رائرین فرهنگ زیارت و مسافر بودن درکشور دیگر را آموزش می دهید؛والله بعضی افراد کارهایی می‌کنند که آدم شرم اش می شود که بگویید این هم وطن من است
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۳:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
بیست روزه گذرنامه درخواست دادم هرجاهم پیگیری کردم به نتیجه ای نرسیدم متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام)