رییس حوزه قضایی بشاریات از کاهش ۷۴ درصدی پرونده‌های مسن و معوق این حوزه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

رضا محمدی رییس حوزه قضایی بشاریات گفت: با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگاه عمومی بخش بشاریات در اجرای سند تحول قوه قضائیه و با تلاش شبانه روزی کارکنان مجموعه دادگاه عمومی بخش بشاریات و حضور در خارج از وقت اداری و غربال و بازبینی کلیه پرونده‌ها با اولویت بخشی به تعیین تکلیف این پرونده ها، پرونده‌های مسن و معوق این حوزه از ابتدای امسال تا کنون ۶۷ مورد بوده که با تلاش همکاران با کاهش ۷۴ درصدی در حال حاضر به ۹ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک هزار و ۱۱۰ پرونده وارد حوزه قضایی بشاریات شده و تعداد یک هزار و ۲۰۲ پرونده نیز منتهی به صدور رای گردیده است.

محمدی افزود: این در حالی است که با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها با کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های در ۵ ماهه نخست امسال مواجه بودیم.

وی ادامه داد: عملکرد مثبت ۹۲ در این حوزه در کمتر از ۵ ماه محقق شده و بیش از ۲۳ درصد از پرونده‌ها نیز در دادگاه به صلح و سازش ختم شده که بی سابقه می‌باشد.

رییس حوزه قضایی بشاریات گفت: کاهش اطاله دادرسی و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها به خصوص پرونده‌های مسن و معوق و توسعه فرهنگ صلح و سازش از اهداف اصلی این دادگاه در بخش بشاریات است که این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.