موج اعتراضات دانمارک را به فکر ممنوعیت هتک حرمت قرآن انداخت

وزیر دادگستری دانمارک ادعا می‌کند این کشور در نظر دارد قانونی برای ممنوعیت اهانت به قرآن کریم تصویب کند.

دانمارک امروز جمعه ادعا کرد قصد دارد سوزاندن قرآن را به عنوان یک عمل مجرمانه در نظر بگیرد. این ادعا درحالی مطرح می‌شود که موجی از اعتراضات به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک به راه افتاده است به همین دلیل مقامات دانمارک از ترس انتقام گیری به قکر این چنین قوانینی افتاده اند.

براساس گزارش نشنال نیوز، یک پیش‌نویس قانون، هتک حرمت به اشیایی که برای یک جامعه دینی اهمیت دارند، از جمله انجیل و تورات، جرم محسوب می‌شود و مجازات آن جریمه نقدی یا تا دو سال زندان خواهد بود.

مقامات دانمارک گفتند که موج اخیر قرآن سوزی به این معناست که دانمارک به طور فزاینده ای به عنوان کشوری دیده می‌شود که توهین و تحقیر سایر کشور‌ها و مذاهب را تسهیل می‌کند. سازمان همکاری اسلامی از دانمارک و سوئد خواسته بود تا از این رفتارهای تهاجمی خودداری کنند. راسموس پالودان، یک فرد افراطی دانمارکی، در ماه ژانویه در خارج از مسجدی در کپنهاگ، قرآن را به آتش کشید. ماه گذشته  نیز دو افراطی دیگر کتاب مقدس مسلمانان را در مقابل سفارت عراق در دانمارک به آتش کشیدند.

پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک گفت: «این‌ها اقدامات توهین آمیزی است که به امنیت دانمارکی‌ها در خارج و داخل کشور آسیب می‌رساند. این لایحه یک مداخله هدفمند است که تعهد دانمارک به آزادی بیان را تغییر نمی‌دهد .

این ممنوعیت شامل اشیایی که به ویژه مقدس یا مهم هستند، از جمله کتب مقدس، اما نه اقلام لباس، اعمال می‌شود. سوزاندن، پاره کردن، لگد زدن یا پایمال کردن قرآن نیز غیرقانونی است. انداختن آن در سطل زباله اگر به صورت تمسخرآمیز یا تحقیرآمیز باشد می‌تواند جرم باشد و اگر پلیس متوجه شود که چنین اقدامات برنامه ریزی شده، بشود می‌تواند مداخله کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
سریع انجام بده وفت نگیر والا برایت گران تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
چه عجب
حتما باید تهدید بشید تا خودتون جمع کنید
خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
حالاکه دارید قانونتون رو عوض میکنین، میشه اسم دانمارک رو هم عوض کنید؟ مثلا بذارید پنیر. آخه ما از پنیر دانمارکی خاطرات خوشی داریم.
آخرین اخبار