نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه نبایستی افراد سودجو به امنیت جامعه آسیب بزنند و آسایش را از خانواده‌ها سلب کنند، گفت: با شخصی که امنیت جمع کثیری از مردم جامعه را به بازی می‌گیرد و با سرنوشت آن‌ها بازی می‌کند، با شدیدترین مجازات‌ها برخورد شود.

آیت عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه بستر آسایش و امنیت خاطر بایستی به جامعه و خانواده‌ها هدیه داده شود، گفت: افراد سودجو باید تنبیه شوند تا طعم شیرین امنیت و آسایش به خانواده‌ها بازگردد.

امام جمعه قزوین بر حفظ امنیت در جامعه امروزی تاکید کرد و افزود: وقتی حضرت ابراهیم (ع) نخستین شهر را بنا کرد در ابتدا از خدا امنیت آن را خواست و سپس رزق و روزی را طلب کرد، چراکه امنیت از رزق و روزی مهمتر است.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه یادمان نرود زمانی اجانب در همین تهران جلسه برگزار می‌کردند و شاه مملکت را در آن راه نمی‌دادند، تصریح کرد: اما امروز این ما هستیم که در منطقه تصمیم می‌گیریم و خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرماید " از دشمنانتان نهراسید و حواستان به من باشد"، امروز جمهوری اسلامی توانسته اقداماتی را انجام دهد که دشمنان ایران کیلومتر‌ها دورتر از ما، بترسند و از ما واهمه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شایعه پراکنی، جو جامعه به هم ریخته و باب خیانت‌ها نیز باز می‌شود، اما همه دروغگویان و افراد شایعه پراکن حتی در ساده لوحی نیز در جرم و خیانت‌ها شریک خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی سال‌ها فضای ترور دشمنان را تحمل کرد و حدود ۱۷ هزار نخبه این جامعه و حتی کودکان، کاسبان، کفاشان از ایی ترو‌ها جان سالم به در نبردند، اگر شخصی محاسنی داشت و به نماز و مسجد اهمیت می‌داد، ترور می‌شد، در حالی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محکم و جدی راه خودش را ادامه می‌دهد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: گردنه‌های سختی را پشت سر گذاشته ایم و به قول رهبر معظم انقلاب به قله رسیده ایم و هرچه جلوتر می‌رویم، دشمن انگیزه بیشتری پیدا می‌کند تا به صفوف ما ضربه بزند، بیشتر وارد عرصه می‌شود، اما ما برای مقابله با همه هجمه‌های دشمن باید با شخصیت کریمانه، انسان بودن و اخلاق نیکو کاری کنیم تا فریب دیگران را نخوریم.

امام جمعه قزوین سپس به ماجرای ناپدید شدن امام موسی صدر اشاره کرد و یادآور شد: عاملان این حادثه غیر انسانی به شدت در همین دنیا خواری و ذلت دیدند و با تنبیه فراوان وارد جهنم شدند، امروز روز تجلیل از اسرا و مفقودین است، شهدای گرانقدری که مهمان همه استان‌ها هستند و تعدادی نیز در همین نورالشهدا، دانشگاه ها، مقر پلیس و سپاه پاسداران بدن مطهرشان آرام گرفته است، نمی‌دانیم که پدر و مادرشان چه کسانی هستند، این‌ها برکت استان ما هستند، باید با این افراد سخن بگوییم و در مقابل آن‌ها و در مقابل خطا‌هایی که انجام می‌دهیم، خجالت بکشیم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از ۲۰ سال اشغالگری در افغانستان سرانجام شکست خورد، وعده‌های خداوند به خوبی عمل شد، ما به آمریکایی‌ها قول می‌دهیم که زمان زیادی نمانده که با اخراج کامل شما از منطقه روبرو خواهیم شد.

وی همچنین در ادامه به اجلاس سران بریکس اشاره کرد و گفت: در همین رابطه رییس جمهور کشورمان به آفریقای جنوبی سفر کردند و اصلی‌ترین موضوع این اجلاس که کشور‌های مختلف جهان آغازگر آن بودند و ایران نیز به آن پیوسته است، حذف دلار و منزوی کردن این پول از چرخه اقتصادی جهان است تا گام اساسی در افول استکبار جهانی ایجاد شود.

امام جمعه قزوین در ادامه از دولت خواست تا مساله نظارت‌ها در جامعه بیشتر شود، ارزاق عمومی ارزان و سالم‌تر به دست مردم برسد، گرانی‌ها کنترل شود و افسارگسیخته نباشد، نباید یک کالا به قیمت‌های گوناگون عرضه شود، هرچند مردم ما صبور هستند و نقش تحریم‌ها را می‌فهمند، اما باید نظارت‌ها را در بازار افزایش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.