کارشناس مسکن گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در هفته دولت در بسیاری از شهر‌های کشور کلید زده شده نیازمند پرداخت تسهیلات ساخت هستند.

پرداخت تسهیلات در حال حاضر مهم ترین مسئله در حوزه بازار مسکن به شمار می رود و با توجه به آنکه در حال حاضر بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن چشم انتظار تامین مالی و تامین اعتبار است بنابراین در این حوزه باید برنامه ریزی لازم از سوی بانک ها صورت گیرد تا شاهد بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکنی باشیم‌.

در همین راستا حسنی، یکی از سازندگان اعلام کرده است: اگر تسهیلات ساخت به بازار مسکن و بازار تولید  تزریق شود روند ساخت پروژه های مسکونی توسط بخش خصوصی چندبرابر می شود اما در حال حاضر به دلیل خلف وعده بانک ها در زمینه پرداخت، دیگر بسیاری از همکاران ما انگیزه ای برای ورود به این بخش را ندارند.

در این خصوص هم پیش از این خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که علاوه بر بانک مسکن باید سایر بانک ها هم همکاری لازم برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را در دستور کار قرار دهند و ما این موضوع را حتما از سوی بانک مرکزی پیگیری خواهیم کرد‌. 

همچنین ایلاتی کارشناس مسکن گفت: همزمان با آغاز پروژه‌های جدید مسکنی باید تسهیلات ساخت مسکن تزریق شود تا با پایان دولت سیزدهم این پروژه ها  به اتمام برسد 

براساس این گزارش در حال حاضر بسیاری از پروژه های نهضت ملی مسکن که از هفته دولت کلید خواهد خورد نیازمند تامین مالی و پرداخت تسهیلات ساخت است که باید توسط وزارت راه وشهرسازی و بانک مرکزی پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار