معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۷.۲میلیارد دلار سرمایه گذاری طی امسال در استان انجام شده است.

 محمدی پور گفت: دراهواز ۹۶ کارت بازرگانی در ماه‌های گذشته صادرشده که این تعداد درکل استان حدود ۱۵۰ کارت بازرگانی تا به اکنون بوده است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت خوزستان می گوید: در سه ماهه امسال ۲ میلیارد دلار از مرز‌های استان صادرات کالا انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال روند افزایشی داشته است.

به گفته محمدی پور راه اندازی بازارچه‌های مرزی ودرشوش، اندیمشک، چوئبده، آبادان، شلمچه، اسماعیلیه، چزابه و اروند کنار و اتصال خط ریلی شلمچه به بصره و پایانه گل و گیاه دزفول و پایانه‌های کشاورزی در بسیاری از همین مناطق در دستور کار بوده و میزان اشتعال ایجاد شده دربخش تجارت استان به امروز حدود ۹هزار شغل می‌باشد.

او گفت: رسیدگی به عرضه کالا‌های مورد نیاز مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای دراستان به طور مرتب در حال رصد است و بنا داریم از توان و ظرفیت‌های این فروشگاه‌هادر عرضه کالا‌های کالابرگی نیز استفاده کنیم.

محمدی پور گفت: توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان که اغلب فروشگاه‌های مشارکتی هستند نیز در دستور کار بوده و اتصال آن‌ها به سامانه فروش کالابرگی در حال انجام است.

او درمورد عرضه ۲ کالای شکر و لاستیک می گوید: با روند تولید خودرو در کشور تولید لاستیک با کمبود مواجه شده و باید برای تامین کسری این کالا واردات انجام شود، طبق برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته تعویض لاستیک با سند خودرو در محل در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار