یک نشریه آمریکایی از درگیری میان واشنگتن و کی‌یف بر سر ضدحمله اوکراین خبر داد.

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که مقام‌های آمریکایی از عدم تمایل کی‌یف به پیروی از توصیه‌های خود در درگیری با روسیه «ناامید» هستند.

این نشریه نوشت: اوکراین هنوز هم می‌تواند از آموزه‌های آمریکا به سربازان ناتو بهره‌مند شود، دو طرف همچنان بر سر آنکه چطور تا پیش از زمستان ورق را به سمت روسیه برگردانند به توافق نرسیدند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن بر این باور است که مقدار کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای شکستن دفاع روسیه کافی است، اگرچه پنجره فرصت در حال بسته شدن است.

یک مقام سابق آمریکا در این باره گفت: ما این کوه فولادی را برای ضد حمله درست کردیم. ما نمی‌توانیم این کار را دوباره انجام دهیم.

وال استریت ژورنال اعلام کرد: بخش نظامی اوکراین با این ادعا که آمریکایی‌ها نوع جنگی که کی‌یف درگیر آن است، را درک نمی‌کنند، تلاش کرده است تا انتقادات را منحرف کند.

یک مقام آمریکایی به همتای خود گفت: والری زالوژنی، فرمانده ارشد نظامی کی‌یف، ادعا کرده که حمله کنونی ضدشورش نیست و کورسک است.

نبرد کورسک نبردی در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم میان نیرو‌های آلمان و شوروی در نزدیک شهر کورسک بین ماه‌های ژوئیه و اوت سال ۱۹۴۳ بود.

ضد حمله اوکراین در اوایل ژوئن آغاز شد و در ابتدا انتظار می‌رفت کی‌یف سرزمین‌های قابل توجهی را پس بگیرد، اما در حال حاضر نشانه‌هایی از راکد بودن را نشان می‌دهد، این در حالی است که هفته جاری یک نشریه آمریکایی دیگر (واشنگتن پست) هم با بیان آن‌که زمان برای اوکراین برای پیشروی در ضدحمله مقابل روسیه رو به اتمام است، در گزارشی نوشته بود که حمایت غربی‌ها از کی‌یف به همین دلیل کاهش می‌یابد و گزینه‌های اوکراین یک به یک از بین می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
آمریکا، غرب، ناتو، ترکیه و اسرائیل 100 درصد فقط از سال 1400 تاکنون عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه هستند.
حل و فصل سیاسی، تنها راه پایان دادن به بحران اوکراین است. کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی آمریکا، غرب و ناتو به طور کامل به اوکراین هم باید قطع شود.
آخرین اخبار