وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ به دلیل تلاش این کشور برای پرتاب ماهواره به فضا خبر داد.

گرچه تلاش دوم کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا با شکست همراه بود، اما مقامات پیونگ یانگ اکنون از تصمیم خود برای انجام آزمایش مشابه در ماه اکتبر خبر می‌دهند. با این حال، از آنجا که فناوری پرتاب ماهواره به فضا با فناوری موشک‌های بالستیک قاره پیما شباهت دارد، اقدام کره شمالی با واکنش کشور‌های همسایه و آمریکا همراه بوده است. 

به گزارش تله تریدر، کره جنوبی، ژاپن، و آمریکا امروز (پنج شنبه) از تصمیم خود برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به بهانه تلاش این کشور برای پرتاب ماهواره به فضا خبر دادند. 

پارک جین، وزیر خارجه کره جنوبی در بیانیه مشترک با آنتونی بلینکن و یوشیماسا هایاشی، همتایان خود از آمریکا و ژاپن با محکوم کردن اقدام پیونگ یانگ در پرتاب ماهواره، از اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی حمایت کرد. 

این ۳ کشور موافقت خود را برای بازنگری در اعمال تحریم‌های اضافی یکجانبه به دلیل اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ اعلام داشتند. 

با این حال، هنوز جزئیات تحریم‌های جدید این کشور‌ها علیه کره شمالی اعلام نشده است. این در حالی است که این کشور‌ها پیش‌تر تمامی تحریم‌های ممکن را بر پیونگ یانگ اعمال کرده اند. 

ژاپن و کره جنوبی می‌گویند اقدام جدید کره شمالی مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور است که در آن پیونگ یانگ از انجام آزمایش‌های جدید موشکی و استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک منع شده است. 

کره شمالی تاکنون نسبت به اقدام اخیر این ۳ کشور واکنشی نشان نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
کره شمالی محور شرارت در منطقه و جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۱:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
کره شمالی بیدی نیست که به این بادها بلرزد.
آخرین اخبار