یک کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: در این چند سالی که فعالیت هنری داشته ام، هیچ وقت ندیده ام که خانه تئاتر به هنرمندان شهرستانی اهمیت بدهد.

رادنوش مقدم کارگردان، بازیگر و هنرمند فعال تئاتر اصفهان است که وی درباره جایگاه صنفی نهادهایی، چون خانه تئاتر و دیگر مسائل صنفی به گفت‌گو پرداخت.

وی درباره وضعیت عضویت خود در خانه تئاتر به عنوان یک نهاد صنفی گفت: «من عضو خانه تئاتر نیستم و صادقانه بگویم در این بیست سالی که به فعالیت در تئاتر مشغول هستم، هیچ‌وقت دنبال عضویت در آن هم نبوده ام. بخشی از این عدم حضور در خانه تئاتر به خودم برمی‌گردد که فرصت پیگیری عضویت را نداشته‌ام و بخش مهم‌تر آن هم به این موضوع مربوط می‌شود که هیچ اطلاعی از تصمیم‌گیری‌ها و حتی نتایج و خروجی فعالیت این نهاد ندارم.»

مقدم ادامه داد: «قطعا در صورتی که فعالیت این نهاد در جهت بهبود شرایط تئاتر و هنرمندان آن بوده است، باید اطلاعات فراوان تری نیز از آن وجود داشته باشد. برای اطلاع شخصی‌ام خیلی دوست دارم بدانم که خانه تئاتر چقدر در روند حل مشکلات عدیده و ابتدایی اعضای خود و دیگر هنرمندان گام برداشته است.»

این هنرمند توضیح داد: «هیچ وقت از خانه تئاتر حرف و ایده نوآورانه در رسانه‌ها نخوانده و نشنیده‌ام که لزوم عضویت در آن را حس کنم یا حتی اقدام ریشه‌ای دیده باشم که باعث شود نام آن در ذهنم باقی بماند.»

مقدم افزود: «تا زمانی که از طرف این نهاد به هنرمندان استان‌ها اهمیتی داده نمی‌شود و اقداماتی موثر برای بهبود شرایط صورت نمی‌گیرد، بودن یا نبودن ما در خانه تئاتر ضرورتی نخواهد داشت.»

خانه تئاتر باید حرف و ایده نوآورانه داشته باشد/جمعه

این هنرمند اصفهانی ادامه داد: «آیا خانه تئاتر فعالان تئاتر استان‌ها را می‌شناسد؟ در این چند سالی که در عرصه تئاتر فعالیت دارم هیچ وقت از سوی این صنف پیگیری خاصی برای معرفی شدن و عضویت ندیده‌ام. ما حتی نمی‌دانیم بودجه‌هایی که به خانه تئاتر و یا نهاد‌های تئاتری استان داده می‌شود، چقدر است و کجا و چگونه خرج می‌شود.»

مقدم در پایان سخنانش با اشاره به درآمد اندک فعالان تئاتر گفت: متاسفانه ما همچنان درآمد چندانی از پروژه‌های هنری نداریم و فکر می‌کنم بحث معیشت و اقتصاد هنرمندان مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار