کارشناسان اعلام کرده اند: توجه به قیمت تمام شده هر یک متر ۱۰ میلیون تومان نهضت ملی مسکن پیش بینی می شود که هزینه های ساخت واحدهای کم طبقه بسیار ارزان تر تمام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اخیرا خبری در خصوص کاهش قیمت ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن مطرح شده است که بخشی از این کاهش قیمت‌ها همزمان با ساخت واحد‌های ویلایی و یک طبقه است به طوری که طبق اعلام جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، قیمت ساخت نهضت ملی مسکن تا ۱۰ روز آینده نهایی و ابلاغ می‌شود.

وی توضیح داد: این قیمت‌ها در قالب سه بسته ابلاغ می‌شود؛ برای ساختمان‌های ۳ طبقه به پایین، ساختمان‌های ۳ تا ۶ طبقه و ساختمان‌های ۶ طبقه به بالا مبتنی بر دو مرحله یعنی اتمام سفت‌کاری و اتمام نازک‌کاری محاسبه خواهد شد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده قیمت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن ۷.۵ میلیون تا ۸ میلیون تومان است، به این قیمت هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی اضافه می‌شود، ازاین‌رو محاسبه آورده نهایی متقاضی بر اساس سه شاخص هزینه ساخت، هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی است.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند: با توجه به ابلاغ این دستورالعمل بنابراین ساخت واحد‌های ویلایی و کم طبقه خود زمینه ساز کاهش چشم گیر هزینه‌های ساخت می‌شود و از سوی دیگر با توجه به افزایش سرعت اجرای واحد‌های مسکونی پیش بینی می‌شود که تمامی سازندگان از اجرای این طرح استقبال کنند چراکه تنها راهکار برای اتمام هرچه سریعتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن که بخش عمده‌ای از آن‌ها در شهر‌های جدید و شهر‌های کوچک ساخته می‌شود در نتیجه در قالب واحد‌های کم طبقه و یا ویلایی ساخته شود.

گفتنی است در حال حاضر با توجه به آنکه قیمت تمام شده ساخت هر واحد نهضت ملی مسکن میانگین ۱۰ میلیون تومان است بنابراین واحد‌های نهضت ملی مسکن که به صورت ویلایی ویا یک طبقه ساخته می‌شود با هزینه بسیار کمتر و از سوی دیگر به صورت تدریجی هم ساخته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار