نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: طی بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب چغاخور بنا شد دستگاه‌هایی برای جمع‌آوری جلبک‌ها به استان فرستاده شود تا تالاب و حیات وحش گیاهی و جانوری آن نجات یابد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری صبح امروز در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از تالاب چغاخور گفت: شهرستان بروجن، با دارا بودن تالاب‌های چغاخور و گندمان تالابی‌ترین شهرستان است و با ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا جزو تالاب‌های نادر در این ارتفاع است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این تالاب‌ها منبع معیشتی مردم و همچنین از جاذبه‌های گردشگری هستند باید مشکلات حفاظتی آن‌ها با ورود تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدید برطرف شود.

وی به مشکلات تالاب چغاخور اشاره کرد و بیان کرد: ورود پساب به این تالاب مشکلاتی ایجاد کرده است همچنین جلبک‌های سطح تالاب اگر جمع‌آوری نشوند باعث خفه‌شدن تالاب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


جعفری ادامه داد: با بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از این تالاب بنا شد دستگاه‌هایی برای جمع‌آوری جلبک‌ها از سطح تالاب چغاخور به استان فرستاده شود تا تالاب و حیات وحش گیاهی و جانوری آن نجات یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار