مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ به یک‌صد خبرنگار استان کرمانشاه خبر داد.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم آیین بزرگداشت مقام خبرنگار که شامگاه دیشب در محل استانداری کرمانشاه، دلیل به‌تعویق افتادن برگزاری مراسم گرامیداشت مقام خبرنگار را عدم تامین اعتبار خواند و گفت : به‌علت عدم تخصیص اعتبار این محفل در زمان مقرر برگزار نشد.

وی افزود: طی یکسال گذشته چند موضوع از جمله برگزاری نشست‌های گفتگو محور در فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد.

صفدری با موثر خواندن گفتگو در جامعه رسانه‌ای، خاطرنشان کرد: گاهی عدم گفتگو میان مردم جامعه نخبگان و رسانه‌ای سبب بروز مشکلاتی می‌شود برهمین اساس برنامه‌های گفتگو محور به ارتقای این موضوع کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در ایام اغتشاشات هفت برنامه تحت عنوان گفتگو بین رسانه‌های با سلائق مختلف برگزار شد و اهالی رسانه آن را پسندیدند.

صفدری اذعان کرد: همچنان برنامه‌های مذکور ادامه خواهد داشت.

وی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ به یک‌صد خبرنگار خبر داد و افزود: ۲۵۰ نفر از خبرنگاران که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی نشدند با همکاری اداره راه و شهرسازی ثبت‌نام کردند.

صفدری از حضور ۷۰۰ خبرنگار در آیین بزرگداشت مقام خبرنگار در استان تصریح کرد: این مراسم در چندین استان بزرگ کشور هم برگزار شد که که از نظر جمعیت نیمی از این تعداد هم در مراسم روز خبرنگار حضور نداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به آمار نشریات استان کرمانشاه شامل سه روزنامه، ۳۸هفته‌نامه، چهار دو هفته‌نامه، دو ماه نامه، پنج فصل‌نامه، ۶۹ نشریه محلی و ۷۵ پایگاه خبری و... اشاره کرد.

صفدری از عضویت ۳۵۶ نفر از اهالی رسانه در صندوق هنر خبر داد و تصریح کرد: شمار خبرنگاران عضو سامانه جامع در استان کرمانشاه از ۱۲۷ نفر به ۱۸۹ نفر رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.