شرکت ۷۰۰ شطرنج‌باز در جام بین‌المللی ابن‌سینا همدان

رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: بیش از ۷۰۰ شطرنج‌باز در جام بین‌المللی شطرنج اوپن ابن‌سینا همدان شرکت کرده‌اند.

امیرعرفان هاشمی امروزدر نشست خبری مسابقات بین‌المللی شطرنج ابن‌سینا همدان گفت: به مناسبت زادروز حکیم ابوعلی سینا و روز همدان شاهد برگزاری ۳ رویداد مهم ملی و بین‌المللی در همدان هستیم.

او گفت: هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج اوپن ابن‌سینا دوم لغایت نهم شهریور ماه در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به استقبال بی‌نظیر از این مسابقات گفت: سال ۹۷ مسابقات اوپن با حضور ۳۹۳ شطرنج‌باز، سال ۹۸ با حضور ۴۴۴ شطرنج‌باز و بعد از ۴ سال وقفه امسال شاهد استقبال بی‌نظیر ۷۰۰ نفری از این رویداد بین‌المللی هستیم.

هاشمی گفت: شطرنج‌بازان افغانستان، ترکمنستان، عراق، هلند، اتریش، ارمنستان و اندونزی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

او  با بیان اینکه مجموع جوایز این مسابقات ۳۲۰ میلیون تومان است، بیان کرد: هزینه این مسابقات از ورودی شطرنج‌بازان و کمک دستگاه ورزش تأمین شده است.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان عنوان کرد: هزینه برگزاری یک رویداد بین‌المللی در شطرنج فوق‌العاده بالا است به طوری که ما باید برای ورود یک شطرنج‌باز خارجی حق‌القدم به علاوه هزینه رفت و آمد، پذیرایی و اسکان را پرداخت کنیم.

هاشمی با اشاره به ترافیک سنگین برگزاری مسابقات در شهریور ماه گفت: مسابقات قهرمانی سریع و برق‌آسا شطرنج کشور نیز ۹ شهریور لغایت ۱۰ شهریور ماه به میزبانی هیئت شطرنج استان همدان برگزار خواهد شد.

او گفت: همچنین اردوی تیم ملی شطرنج نابینایان کشور نیز از ۲ شهریور لغایت ۹ شهریور در همدان برگزار می‌شود.

افتتاح ۸ پروژه ورزشی طی هفته دولت در همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این نشست از اجرای ۱۵ برنامه شاخص فرهنگی ورزشی و افتتاح هشت پروژه عمرانی در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

علی حقیقی  گفت: برای افتتاح این هشت پروژه بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده که ۱۵ هزار مترمربع به فضای ورزشی استان افزوده خواهد شد.

او گفت: یکی از طرح‌ها افتتاح فاز نخست چمن مصنوعی فوتبال سرکان است که کار احداث آن سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع آغاز شده و تاکنون برای آن ۳۰ میلیارد ریال هزینه شد و ۵۰ میلیارد ریال دیون به پیمانکار باقی مانده و برای اتمام کل پروژه به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: سالن ورزشی ارزانفود که از محل اعتبارات استانی بوده و در سال ۹۵ کلنگ زنی شده است، با مساحت ۹۹۷ مترمربع با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار