رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان البرز با اشاره به اجرای طرح سراسری مایه کوبی علیه بیماری زئونوز (بیماری های مشترک) هاری در استان، گفت: واکسیناسیون سگ های صاحب دار روستایی علیه بیماری هاری در پنج ماهه اول سال جاری ۵۳ درصد رشد داشته است.

علی اصغر شریفی گفت: در طرح واکسیناسیون علیه بیماری زئونوز هاری، سگ های صاحبدار و نگهبان گله در روستاهای استان علیه بیماری هاری ایمن سازی می شوند و درهمین راستا در پنج ماهه اول سالجاری بیش از چهار هزار و ۳۰۰ قلاده سگ موجود در روستاهای استان بر علیه این بیماری مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

او افزود: در بررسی آماری نسبت به مدت مشابه سال و افزایش ۵۳ درصدی واکسیناسیون علیه بیماری هاری، این افزایش مایه کوبی، سطح ایمنی گسترده تری در دام ها ایجاد می کند.

وی گفت: با توجه به ماهیت بهداشت عمومی و مشترک بودن بیماری هاری از دامداران و روستاییان درخواست می شود با اکیپ های مایه کوب دامپزشکی در برنامه واکسیناسیون علیه بیماری هاری همکاری کنند و ضمن رعایت اصول امنیت زیستی در دامداری ها از تماس سگها و سایر حیوانات حیات وحش با دامهای اهلی جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.