مریم مقدمی کتابدار کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) قراملک تبریز، مقاله خود را در هشتاد و هشتمین کنفرانس ایفلا ارائه می‌کند.

مریم مقدمی کتابدار کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) قراملک تبریز، روز پنج‌شنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۲، مقاله خود را در کنگره جهانی کتابداری و اطلاع‌رسانی (WLIC) ارائه می‌کند.

مریم مقدمی از کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان آذربایجان شرقی دارای دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی از دانشگاه تهران است که در پنل «رمزگشایی از علم شهروندی: قرار دادن کتابخانه‌ها در فضای عمومی» هشتادوهشتمین کنفرانس ایفلا به ارائه مجازی مقاله خود با عنوان «تدوین چارچوب علم شهروندی دیجیتال در کتابخانه‌های عمومی» می‌پردازد.

افزایش علاقه به علم شهروندی منجر به ایجاد ابزار‌های دیجیتالی شده است که تعامل و ارتباط بین شهروندان و دانشمندان را تسهیل می‌کند. این پژوهش با هدف شناسایی و معرفی ابزار‌های دیجیتال در علم شهروندی دیجیتال و نقش کتابخانه‌های عمومی در ارائه این ابزار‌ها انجام شده است. کتابخانه‌های عمومی باید با تربیت کتابداران متخصص در علوم شهروندی نقش مؤثری در ارتقای دانش شهروندی ایفا کنند. کتابداران کتابخانه‌های عمومی با کسب تجربه در علم شهروندی و مدیریت داده‌ها می‌توانند پایه‌گذار تحول جدیدی در کتابخانه‌ها باشند. این ارائه عملکرد‌های آموزشی برای ایجاد علم شهروندی و مدیریت داده‌های شهروندی در کتابخانه‌ها را پوشش می‌دهد.

گفتنی است، هشتادوهشتمین کنفرانس ایفلا، با شعار «ساختن آینده‌ای پایدار از طریق اهداف توسعه پایدار» از سی‌ام مرداد تا سوم شهریور ۱۴۰۲ (۲۱ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۳) در شهر نوتردام کشور هلند در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.