طبخ و توزیع ۷۰۰ هزار وعده غذای گرم در مرز مهران ویژه زائران اربعین

۷۰۰ هزار وعده غذای گرم ویژه زائران پیاده در ایام اربعین حسینی، به همت بنیاد کرامت رضوی در مرز مهران، طبخ و توزیع می‌شود.

از نیمه مردادماه امسال، قرارگاه امام رضا (ع) در شهر مهران در حال آماده‌سازی حسینی خدمات است تا به زائرانی که از طریق مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند، ارائه شود.

بنیاد کرامت رضوی طی حدودا سه سال در مرز مهران، دو آشپزخانه مرکزی و جانبی ویژه پخت و طبخ غذای گرم برای زائران و خادمان برپا کرده است.

سال گذشته هم ۷۰۰ هزار وعده غذای گرم در این دو آشپزخانه طبخ و توزیع شد و امسال نیز پیش بینی شده است، ۷۰۰ وعده غذای گرم برای زائران حسینی توزیع شود.

در این پایانه مرزی هم سه موکب تحت عنوان موکب امام رضا (ع) در پل زائر شهر مهران و دو موکب در میدان منتهی به پایانه مرزی مهران دایر شده است و شش استان تحت عنوان کانون‌های خدمت رضوی استان‌ها به ارائه خدمت می‌پردازد.

توزیع غذای گرم، آب و شربت خنک، صبحانه و میان وعده و همچنین خدمات دیگری از جمله تعمیرات و رسیدگی به مشکلات زائران، از دیگر خدمات موکب‌ها در این مرز است.

سه اتوبوس سیار بیمارستانی در حوزه خدمات درمانی نیز در این ایام به ارائه خدمات می‌پردازند و یک کارخانه تولید یخ پر تراکم در مرز مهران مستقر شده است که امکان تولید ۵۰۰ قالب ۲۵ کیلویی در شبانه روز را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.