سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ۱۳۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه قوم تپه صوفیان این شهرستان تخریب شد.

آقای آقایی اظهار کرد: با تخریب ۱۳۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز  ۲۷ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته غیرمجاز در منطقه قوم تپه صوفیان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه این تخریب‌ها با همکاری و حضور دستگاه‌های مرتبط و نیروی انتظامی و با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شبستر انجام شد گفت: جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی مردم است و در قانون حفظ کاربری اراضی بر آن تاکید و جهاد کشاورزی مجری آن است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای قانون با هرگونه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در خارج از حریم شهر‌ها و طرح‌های هادی روستایی برخورد قاطع می‌شود.

آقای آقایی اعلام کرد: شهروندان هرگونه تخلف و تغییرکاربری غیرمجاز را در این زمینه می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۳۱ و تماس با مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان گزارش دهند.

وی از جدیت جهاد کشاورزی با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات خبر داد و به مردم توصیه کرد از خرید اراضی‌ بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند و توسط سودجویان ارزش‌گذاری کاذب می‌شوند خودداری کرده و در دام کلاهبرداران نیافتند.

آقای آقایی ادامه داد: قانون فصل الخطاب کار ماست و با هرگونه تغییر کاربری مطابق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی برخورد صورت گرفته و مقابله با سودجویان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.