معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تمام تلاش‌ها بر این است که موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان تا هفته دفاع مقدس سال آینده آماده شود.

  علی اصغر جعفری   سفر به زاهدان و دیدار با با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان و کارکنان این بنیاد در استان، با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان همچنان تداوم داشته و زنده و جاری است، افزود: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ۷۰ یادمان شهدای گمنام این خطه پهناور از کشور ایران اسلامی، باید به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شود.

این مسئول بیان کرد: رشد بالای ۵۰ درصدی اعتبارات در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید استان سیستان و بلوچستان را به قطب مهم فرهنگی در منطقه تبدیل کند و بر حسب اینکه موزه آرایی دفاع مقدس در این استان از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود، باید با مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و دانشگاهی، سپاه، بسیج، مرزبانی، انتظامی و ارتش شاهد پویایی و تحرک بیشتری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این منطقه باشیم.

وی گفت: تمام تلاش‌ها در بنیاد بر این است که موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان تا هفته دفاع مقدس سال آینده تجهیز، آماده سازی و به بهره برداری برسد.

جعفری افزود: برپایی دوره‌های آموزشی و ارتباط گرفتن با دانشگاه‌ها و تدریس واحدهای درسی دفاع مقدس و برپایی جشنواره‌های فرهنگی و نمایشی و تئاتر و شعرخوانی و بهره گرفتن از ظرفیت رزمندگان و جانبازان و ایثارگران برای بیان خاطرات دوران هشت سال جنگ تحمیلی و مستندسازی آنها دارای اهمیت است و باید به آنها توجه ویژه ای شود.

برچسب ها: حفظ آثار ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار