رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دانشجویان چشم بینای جامعه هستند و باید خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند.

محمدرضا مردانی روز سه شنبه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین در مشهد، گفت: باید نحوه روایت پیشرفت را به شکل تاریخی بیان کنیم و به مخاطب هدف خود برسانیم که قبل از انقلاب وضعیت کشور چگونه بوده است و امروز در چه وضعیتی قرار دارد!

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند این تفکر را به دانشجو ببخشد، شرکت در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با حضور اساتید است.

سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌ها باید بیدار باشند و این بیداری باید به یک نتیجه منتهی شود، زیرا دانشجو و دانشگاه‌ها چشم جامعه هستند.

امیررضا شاهانی افزود: دانشجویان جدا از مسائل علمی باید خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند.

وی ادامه داد: شرکت در برنامه‌های فرهنگی نشان‌دهنده فعالیت و سرزندگی دانشجو‌ها و اهمیت دادن آن‌ها به مباحث فرهنگی و اجتماعی و سرنوشت خود است.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی نیز با بیان اینکه برای شروع سال تحصیلی آینده باید تلاش کنیم تا شرایط مناسب تری را برای دانشجویان فراهم کنیم، تاکید کرد: داشتن برنامه ضرورت سال تحصیلی جدید است.

سید محمودرضا آقامیری افزود: باید با استفاده از اساتیدی که در کلاس‌های جهاد تبیین حضور داشتند با سازماندهی وارد سال تحصیلی جدید شویم. یکی از نیاز‌های اساسی جوانان در زمان حاضر دانستن حقایق است و اساتید می‌توانند در این زمینه گام‌های بلندی بردارند.

همچنین رییس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به سخنان رهبر مقام معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت امید آفرینی در جامعه، اظهار کرد: ایشان در جمع‌های دانشجویی و سایر دیدارهایشان بر موضوع مهم امیدآفرینی تاکید دارند.

عبدالله معتمدی افزود: بنابراین باید تلاش کرد دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی به‌خوبی روایت شود و اگر ما این کار را نکنیم افراد دیگری آن را با ۱۸۰ درجه تغییر، روایت خواهند کرد.

رییس دانشگاه خوارزمی در ادامه این میزگرد با بیان اینکه در بحث اسلامی شدن دانشگاه ضعف داریم و نیازمند ورود اساتید بسیجی هستیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم دانشگاه را درست کنیم بدون کمک اساتید امکان پذیر نیست.

علی حسن بیگی با اشاره به اینکه در بحث علوم انسانی نیاز به هم فکری اساتید داریم افزود: نیازمند تبیین حقیقت هستیم چالش اصلی در جوانان ما این است که حقیقت را نمی‌دانند.

وی گفت: اگر با گفتمان تولید استادان و دانشجویان به سمت تولید علم و کمک به صنعت حرکت کنند، دشمنان نمی‌توانند، دانشجویان را سرگرم هیجانات و اغتشاشات کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.