سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران فردا در پارک مشاهیر سنندج آغاز به کار می کند و هنرمندان ۲۵ استان کشور در آن حضور خواهند داشت.

علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در نشست با خبرنگاران از برگزاری سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران در سنندج خبر داد و گفت: از اعتماد وزارت فرهنگ و ارشاد برای میزبانی این رویداد هستیم ضمن اینکه ظرفیت مناسبی و شخصیت‌های بزرگی در هنر‌های تجسمی داریم.

او افزود: این جشنواره از عصر روز چهارشنبه یکم مرداد ساعت ۱۸، در پارک مشاهیر سنندج افتتاح خواهد شد که در ۱۰ رشته تخصص در عرصه‌های مختلفی گرافیک نگارگری مجسمه سازی و ... در سنندج برگزار خواهد شد.

دریایی با بیان اینکه این جشنواره به مدت ۵ روز در شهر سنندج برگزار می‌شود، افزود: در این رویداد میزبان ۱۳۰ نفر از هنرمندان جوان و نوجوان از ۲۵ استان کشور خواهیم بود.

او ادامه داد: در روز‌های دوم، سوم و چهارم کارگاه‌های آموزشی در دانشکده معماری دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

دریایی با اشاره به اینکه ۳۰ نفر به عنوان داور و استاد در این جشنواره داوری آثار را برعهده خواهند داشت، اضافه کرد: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، چهار اثر برگزیده از هنرمندان کردستانی در رشته‌های کاریکاتور، خوشنویسی و مجسمه‌سازی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد: بک‌هزار اثر به دبیرخانه سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران ارسال شده و کردستان از این نظر رتبه چهارم در کشور دارد.

او عنوان کرد: این جشنواره ظرفیت بزرگی است که زیبایی‌ها و مهمان‌نوازی، هنر و ظرفیت‌های بالای هنرمندان کردستانی را به سراسر کشور معرفی شود.

دریایی خاطرنشان کرد: این جشنواره تفاوت.‌هایی با دیگر جشنواره دارد و برای اولین بار دبیری جشنواره را یک خانم انجام می‌دهد.

دریایی در ادامه گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره در گروه سنی نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال و جوانان از ۱۹ تا ۲۴ سال است و امکان حضور هنرمندان خارجی در این جشنواره فراهم شده است و ۹ هنرمند از اقلیم کردستان عراق در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد.

او شعار این دوره جشنواره، را "ایران دوست داشتنی" اعلام کرد و گفت: از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست داریم در ایام برگزاری حضور فعال داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اداره کل ارشاد کردستان مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین در استان است.

دریایی افزود: وحدت‌افزایی، اطلاع رسانی به زائران و معرفی استان فرهنگی کردستان از مهمترین اهداف این اداره کل در برنامه.‌های اربعین است.

او گفت: تیم رسانه‌ای برای انعکاس اخبار اربعین در فضای مجازی تشکیل خواهد شد، این گروه رسانه‌ای کاملا مجهز خواهند بود و مهمان نوازی کردستانی‌ها را به نمایش خواهند گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.