مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سردشت گفت: ۱۴۸ نفر از اهالی روستا‌های محروم این شهرستان خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

سرهنگ عبدالله آذرنییاد مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سردشت گفت: در راستای اجرای رزمایش جهادگران فاطمی۳، یک تیم پزشکی با همکاری بسیج سازندگی و کانون بسیج جامعه پزشکی سپاه سردشت به روستا‌های کمتر توسعه‌یافته «سلکتان» و «شمه شیخه» اعزام شد.

وی اضافه کرد: تیم پزشکی اعزامی شامل پزشک عمومی، ماما، دارویار، پرستار، تکنسین بهداشت، بهورز و یک روانشناس بود که در یک ماموریت یک روزه به ۱۴۸ نفر از اهالی این روستا‌ها خدمات درمانی و بهداشتی ارائه دادند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سردشت ادامه داد: در این مرحله ۸۰ قلم دارو با هزینه خرید ۴۰۰ میلیون ریال به صورت رایگان به بیماران تجویز شد.

وی اضافه کرد: با احتساب این مرحله از ابتدای سال تاکنون در چهار مرحله تیم کامل پزشکی به مناطق مرزی و روستا‌های کم برخوردار شهرستان اعزام و به اهالی روستا‌های این شهرستان خدمات پزشکی رایگان ارائه کرده اند.

سرهنگ آذرنییاد با اشاره به اینکه برپایی اردو‌های جهادی بهداشت و درمان به این منظور است که جامعه پزشکی بتواند همانند سایر اقشار جامعه دین خود را به مردم ادا کند، گفت: اعضای این اردو‌های جهادی در جا‌هایی که سطح دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی کمتر است یا مشکل بیشتری برای دسترسی به مراکز تخصصی سطوح بالا دارند، خدمات ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: پزشکان متعددی در این اردو‌های جهادی همکاری دارند و تلاش می‌کنند ساکنان مناطق کم برخوردار از خدمات رایگان تخصصی پزشکی بهره‌مند شوند.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستا‌های محروم و مناطق حاشیه شهر یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هر ساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.