مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته ۱۶۳ تعاونی جدید در استان ایجاد شده که در این راستا فرصت شغلی برای سه هزار و ۸۵ نفر شکل گرفته است.

محمد امین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کل تعاونی‌های شکل گرفته در استان ۱۶ هزار و ۷۱۶ مورد است که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۵ تعاونی فعال و هشت هزار و ۳۷۱ تعاونی غیرفعال است.

او افزود: در این مدت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تعاونی‌های مختلف در خراسان رضوی پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: همزمان با هفته تعاون امسال ۴۸ طرح تعاونی در استان به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۴ طرح مربوط به طرح‌های مسکن مهر است.

بابایی بیان کرد: چهار هزار و ۷۳۹ درخواست از سوی کارفرمایان برای تشکیل تعاونی کارگری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی رسیده است تا بتوان از آنان در عملیات طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت.

او با بیان این که سامانه هوشمند تعاون در خراسان رضوی فعال شده است تصریح کرد: از آنجا که زیرساخت مربوط به برگزاری مجامع تعاونی‌ها به صورت الکترونیکی در این سامانه لحاظ شده است از اعضای هیات مدیره تعاونی‌ها درخواست می‌شود که اطلاعات تعاونی و اعضای آن را در سامانه به ثبت برسانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: اعضای تعاونی‌های خراسان رضوی نیز این قابلیت را دارند که در سامانه هوشمند تعاون اطلاعات خود را ثبت کنند.

بابایی با تاکید بر تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و بحران دار اظهار کرد: گاه مشاوره‌های غلطی به تعاونی‌ها داده می‌شود که آن‌ها را به بحران می‌کشاند و تلاش کرده ایم تا زمانی که مساله تعاونی‌های بحران دار حل نشود تعاونی جدیدی به این بخش اضافه نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.