فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۲۴ هزار و ٣۶٩ نفر از اتباع غیرمجاز کشور افغانستان از طریق هنگ مرزی تایباد به کشورشان بازگشت داده شدند.

سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این اتباع طی ٢ هفته اخیر و در راستای برخورد با حضور غیرقانونی اتباع کشور‌های خارجی در کشور شناسایی و از طریق مرز دوغارون به نماینده کشور افغانستان تحویل داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: اتباع خارجی باید از طریق دروازه‌های رسمی و قانونی وارد کشور شوند، با اتباع غیرمجاز برخورد قانونی و قاطع صورت می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در ادامه از کشف ۸۱ گوشی هوشمند سرقتی در حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد خبر داد.

سردار شجاع افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان در مرز‌های استان، مرزبانان هنگ مرزی تایباد طی چهار روز گذشته حین کنترل و بازرسی خودرو‌ها و مسافران خروجی در پست کنترل و مراقبت مرزی ۱۷ شهریور در عملیات‌های جداگانه ۸۱ دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف کردند.

وی گفت: ارزش ریالی گوشی‌های تلفن هوشمند سرقتی ٩ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال برآورد شده است و مرزبانان متهمان را به همراه گوشی‌های مکشوفه تحویل مراجع ذی الصلاح دادند.

سردار شجاع خاطرنشان کرد: گوشی‌های سرقتی تحویل اداره آگاهی می‌شود و پس از ثبت در سامانه مربوطه تحویل صاحبان اصلی آن‌ها خواهد شد.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.