معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از فعال بودن ۴۸ تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان خبر داد.

علی خواجه  با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارکرد: در سفر وزیر بهداشت به استان ۲۸ تخت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان مورد افتتاح قرار گرفت که با هشت تخت بیمارستان رازی سراوان و ۱۲ تخت بیمارستان امام خمینی (ره) خاش مجموع تخت های این بخش در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۴۸ تخت رسید.

وی بیان کرد: در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار پذیرش می‌شوند، همچنین تامین نیازهای نوزاد، پیشگیری از عفونت، تغذیه مناسب، امکان دسترسی آسان و سریع به ابزار و تجهیزات تخصصی در این بخش فراهم شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه به موفقیت بزرگ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کنترل و کاهش مرگ و میر نوزادان در سالجاری اشاره کرد و افزود: با افزایش تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه، ساخت و توسعه زایشگاه‌ها و افزایش نیروی انسانی شاخص مرگ و میر نوزادان در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۱۵ در ۱۰۰۰ تولد زنده به ۱۱/۸ در ۱۰۰۰ تولد بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است و بالاترین میزان زاد و ولد را به خود اختصاص داده است، گفت: سالیانه بیش از ۵۰ هزار زایمان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار