رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت شرایط امنیتی در کشور برای ۳۰ هزار زائر افغانستانی آماده شرکت در مراسم اربعین در عراق مساعد است.

مسئولان شماری از شرکت های توریستی، در دیدار با رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفته اند که در اربعین امسال ۳۰ هزار نفر شرکت می کنند؛ آنان همچنین از حکومت سرپرست خواستار ارائه تسهیلات برای تردد زوار اربعین از مرز اسلام قلعه شده اند.

مسئولان شرکت‌های سیاحتی در دیدار با رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می گویند که از هفته جدید سفر کاروان زائرین حسینی آغاز و تا حدود ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

آنان گفته اند که امسال ۳۰ هزار نفر برای مراسم اربعین حسینی از افغانستان به عراق سفر می‌کنند و حکومت سرپرست زمینه ای فراهم کند تا زائرین به راحتی از مسیر اسلام قلعه سفر کنند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در این دیدار گفته است که شرایط امنیتی در کشور مساعد است و زائرین می توانند با خاطر راحت سفر کنند.

وی همچنین به مسئول بخش توریست این اداره هدایت داده تا در راهنمایی و سهولت بیشتر برای زائرین افغانستانی به عراق تلاش کند.

گفته شده که در این جلسه رحمت الله محمدی، آمر توریست ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از تنظیم یک برنامه مدیریت شده در بخش انتقال زائرین حسینی به عراق خبر داده و گفته است که با شرکت های سیاحتی همکاری همه جانبه خواهد داشت.

این در حالی است که کشور عراق اخیرا اعلام نموده که برای ۵۰ هزار زائر افغانستانی ویزا رایگان می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار