آیدین هاشمی گفت: از این میزان ۶۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۷ کیلومتر راه فرعی و ۵۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی، مرمت و روکش آسفالت شده است.
او اظهار کرد: علاوه بر این در سال جاری ۵۸ هزار تن آسفالت برای لکهگیری راههای اصلی، فرعی و روستایی در نقاط مختلف استان اردبیل بهکار رفته است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل با بیان اینکه عملیات بهسازی، مرمت و روکش آسفالت راههای ارتباطی استان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: امسال در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای مرمت، بهسازی و آسفالت کردن محورهای مواصلاتی در استان اردبیل هزینه خواهد شد.
هاشمی با اشاره به افزایش چشمگیر مرمت بهسازی و روکش آسفالت راههای مواصلاتی استان در ۲ سال اخیر گفت: تلاش میکنیم با تخصیص اعتبارات لازم تا قبل از پایان فصل کاری در استان فرارسیدن فصل سرما و یخبندان پروژههای راهداری در دست اجرا را به سرانجام برسانیم.
او همچنین گفت: اقدامات خوبی در حوزه راهداری استان انجام شده است به طوری که پارسال در مجموع بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در مناطق مختلف استان اجرا و با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل راهداری استان اردبیل گفت: با وجود اینکه بودجه اختصاص یافته به حوزه راهداری یک دهم اعتبار مورد نیاز است، اما با وجود تمام مشکلات حفاظت، نگهداری، مرمت و بهسازی راههای ارتباطی استان از اولویتهای اداره کل راهداری استان است.
هاشمی کمبود نیروی انسانی، کمبود اعتبارات و کمبود ماشین آلات مورد نیاز را از جمله مشکلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در چهارچوب تامین ماشین آلات راهداری در کشور که در دستور کار سازمان راهداری است، ناوگان مورد نیاز راهداری استان اردبیل هم تجهیز و نوسازی شود.
او میانگین عمر ماشین آلات راهداری استان اردبیل را ۲۶ سال ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل از استانهای سردسیر و برفگیر کشور است، فعالیت طولانی مدت ناوگان این اداره کل ماشین آلات آن را فرسوده و مستهلک کرده است و نوسازی این ناوگان بسیار ضروری است.