مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خرید آثار هنری و صنایع دستی کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها یکی از اقدامات وزارت علوم در قبال این کانون‌ها به شمار می‌رود.

مهدی بادپا مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست توان‌افزایی کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌ها و دبیران شورای هماهنگی کانون‌های دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وزارت علوم حمایت از آثار برتر کانون‌های فرهنگی بویژه آثار نمایشی را در دستور کار خود قرار داده است، بر همین اساس در حال رایزنی و هماهنگی با مسئولان جشنواره تئاتر فجر هستیم تا بخشی از آثار دانشجویی به این جشنواره نیز اضافه شود.

او با اشاره به تاثیر کرونا بر عملکرد کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در دوران همه گیری این بیماری افزود: در سال‌های اخیر فضای انتقال تجربه بین تشکل‌ها و دانشجویان جدید، تضعیف شد و بر همین اساس از مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها خواسته می‌شود تا محتوی مورد نیاز دانشجویان برای معرفی کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌ها در قالب تاریخ شفاهی، بیان تجربیات موفق، به صورت کتاب، جزوه و یا سایر رسانه‌ها به انتقال تجربه اقدام شوند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و فناوری ادامه داد: ایده‌هایی که برای ارتقای سطح کانون‌های فرهنگی در وزارت علوم اجرا شده، بسیار متعدد است که از مهم‌ترین آن‌ها رونمایی از سامانه «فرنما» شامل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌های کشور است.

بادپا بیان کرد: نشست حاضر به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد، دومین نشست سراسری با دبیران شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور است و در نظر داریم در ماه‌های آینده نشست‌های توان افزایی کانون‌های مختلف از جمله هلال احمر، تئاتر، ایثارگر و شاهد و دیگر کانون‌ها نیز برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.