رئیس ایرانداک گفت: ایران از نظر برگزاری و ارائه دوره‌های دانشگاهی و سازمانی مدیریت دانش در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در جایگاه نخست قرار دارد.

محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در هشتاد و هشتمین کنگره «فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا)» در دانشگاه اراسموس روتردام هلند با عنوان «آموزش مدیریت دانش در خاورمیانه» سخنرانی کرد.

بعد از ایران، کشور‌های امارت متحده عربی و ترکیه قرار دارند. در بخشی از یافته‌ها، شکاف موجود بین آموزش‌های مدیریت دانش در منطقه خاورمیانه و دانشگاه‌های برتر جهان مورد تحلیل قرار گرفته و بر تلاش برای گنجاندن مباحث نوین از جمله هوش مصنوعی در آموزش مدیریت دانش در کشور تاکید شده است.

مشارکت منطقه‌ای در بین رهبران مدیریت دانش برای شناسایی نقاط ضعف و قوت کشور‌ها و صنایع آن ها، ایجاد مؤسسه مدیریت دانش منطقه‌ای، دعوت از اساتید و کارشناسان ماهر و مجرب برای اجرای برخی دوره‌ها، برگزاری کنفرانس‌هایی با موضوع و دوره‌های به‌روز مدیریت دانش در خاورمیانه، ایجاد دوره‌های آموزشی و تحصیلی در داخل و خارج از کشور از سوی مقام‌های آموزشی در خاورمیانه، بررسی مستمر سیستم‌های آموزشی مدیریت دانش و ارزیابی برنامه‌های آموزشی به صورت مستمر، تقویت رابطه بین حاکمیت و دانشگاه برای بهبود کیفیت آموزشی، انجام مطالعات در زمینه شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش مدیریت دانش و همچنین راهکار‌های بهبود آموزش مدیریت دانش در خاورمیانه از جمله پیشنهادات  حسن‌زاده در این سخنرانی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار