استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید اعتبارات تملک دارایی خود را به تهران برگشت دهند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که هنوز اعتبارات تملک دارایی خود را به طور کامل جذب نکرده اند گفت: این دستگاه‌ها باید تا پایان سال مالی در ۳۱ شهریور، تمام اعتبارات را جذب کنند و برگشت اعتبار به تهران پذیرفتنی نیست.

او از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با پیگیری و حضور مستمر در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در تهران سهم خراسان جنوبی را از اعتبارات ملی افزایش دهند تا توسعه استان شتاب گیرد.

قناعت بیان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیگیری و میزان جذب اعتبارات خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی استان اظهار کرد: در اجرای این طرح‌ها باید دستگاه‌های اجرایی، از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده کنند تا این طرح‌ها بتواند مشکلات دستگاه‌ها و مردم را برطرف کند.

در این جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری به تصویب رسید.

در این جلسه واگذاری امانی ساختمان‌های بلا استفاده شهید مدنی و خوابگاه مدرسه به بخشداری سرداران نهبندان و همچنین ۵ اولویت پژوهشی استان به تصویب رسید.

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است گفت: امسال ۶۹ طرح پیشنهادی از دستگاه‌ها ارائه شده که ۵ طرح مصوب شده است و تعدادی دیگر نیز پس از بررسی به تصویر شورا خواهد رسید.

همچنین در این جلسه توزیع اعتبارات موضوع بیست و هفت صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

جهانشاهی با اشاره به اینکه کل این اعتبار ۲۸ میلیارد تومان است افزود: پس از جذب این اعتبار، ۴۰ درصدش به توسعه ورزش مدارس، ۴۰ درصد به ورزش همگانی و ۲۰ درصدش برای تکمیل خانه‌های جوان استان اختصاص خواهد یافت.

او گفت:هم اکنون ۳ خانه جوان در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین نیمه تمام است که خانه جوان بیرجند با توجه به پیشرفت بالایش، امسال به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار