مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بیش از یازده هزار صندلی در قالب ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای جابجایی زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان برای جابجایی زوار اربعین در مسیر‌های مختلف خصوصا به سمت مرز خسروی، گفت : از تمام ظرفیتی که داریم برای این منظور استفاده خواهیم کرد تا زوار برای تردد در محور‌ها دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۲ دستگاه اتوبوس، ۱۸۲ دستگاه مینی‌بوس و ۴۰۰ دستگاه خودرو سواری برای جابجایی زوار اربعین در محور‌های استان، خاطرنشان کرد: در اتوبوس‌ها ۴۵۱۴ صندلی، در مینی‌بوس‌ها ۳۰۹۴ صندلی و در خودرو‌های سواری ۱۶۰۰ صندلی فراهم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به تنهایی برای جابجایی خیل زوار اربعین کافی نیست، اظهار کرد: از ظرفیت ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری سایر دستگاه‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

کرمی یادآور شد: در بخش ناوگان سایر دستگاه‌ها نیز ۹۰ دستگاه خودرو با ظرفیت ۱۸۴۴ صندلی فراهم شده است.

وی به موضوع فعالیت مسافربر‌های شخصی در محور‌های تردد زوار نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکید ما بر این است که زوار در درجه اول از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما چنانچه ظرفیت ناوگان عمومی جوابگو نباشد استفاده از مسافربر‌های شخصی ناگزیر خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این دستگاه اهرم اجرایی برای ساماندهی مسافربر‌های شخصی در اختیار ندارد، افزود: لازم است با همراهی پلیس راه و پلیس راهور مسافربر‌های شخصی که قصد دارند در این مسیر فعالیت کند، حدودی ساماندهی شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.