رئیس ستاد مرکزی اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: ۵ هزار مدرسه دولتی برای سال تحصیلی جاری برای اجراسازی سند تحول بنیادین انتخاب شده اند.

قاسم لاشکی، رئیس ستاد مرکزی اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش درباره دستاورد‌های اجلاس گفت: اجلاس امسال با اجلاس‌های دیگر متفاوت و ترکیبی بود. به جز سه سخنرانی با موضوع اخلاق که با حضور آیت الله بوشهری، آیت الله قرائتی و جاودان برگزار شد؛ بقیه موضوعات به تعلیم و تربیت پرداخته شد. در این اجلاس بیش از ۷هزار برگ اطلاعات جامع پیرامون مباحث مطرح شده از مدیران و روسا آموزش و پرورش دریافت شد.

او ادامه داد: اجرایی سازی سند تحول، ارتقای جایگاه معلم، آغاز سال تحصیلی، ساماندهی نیرو انسانی، تبیین فعالیت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش، تبیین تقویت مدرسه دولتی، تبیین نظارت مدارس غیر دولتی و ساماندهی رتبه بندی معلمان در این اجلاس ارسال و به آن پرداخته شد. حدود ۷۳۰ رئیس و مدیر آموزش و پرورش در یک نظر سنجی شرکت کرده اند که از این تعداد حدود ۹۵ درصد مدیران و روسا از این اجلاس ابراز رضایت کردند. ۵ هزار مدرسه دولتی برای سال تحصیلی جاری برای اجراسازی سند تحول انتخاب شده اند. در نظرسنجی ۹۳.۵ درصد ارتقای جایگاه معلمان خوب دیده شد.

رئیس ستاد مرکزی اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش افزود: در این اجلاس دبیر خانه آغاز سال تحصیلی رتبه سوم را از آن خود کرد و به ترتیب مدیریت اجتماعی، پوشش تحصیلی، تبیین پرورشی، تبیین نقش مدارس و نظارت بر مدارس دولتی رتبه‌ها چهارم تا دهم را از آن خود کردند.

او بیان کرد: ما در حال تدوین کتاب سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسا آموزشی و کشور هستیم که در این کتاب مشکلات و نیاز‌های استان‌ها را شناسایی و برای حل مشکلات چاره جویی کردیم. یکی دیگر از کار‌های که انجام دادیم استفاده از مجلس دانش آموزشی نیز بود. این اجلاس همچنین نقاط ضعفی نیز داشت البته مدیران و روسای آموزش این اجلاس را غالبا موثر و خوب دانستند.

رئیس ستاد مرکزی اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش افزود: در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی  و تهران کمبود معلم داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار