معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای توسعه کشت زعفران در استان محدودیتی وجود ندارد، گفت : زعفران محصولی کم آب‌بر و پردرآمد است.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه گیاه دارویی زعفران محصولی کم آب‌بر است، گفت : برای توسعه کشت زعفران در استان کرمانشاه محدودیتی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در همه شهرستان‌های استان به جزء مناطق گرمسیری امکان کشت زعفران وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز کشت زعفران و همچنین مرغوبیت بالای زعفران تولیدی در استان کرمانشاه، گفت: کشاورزانی که اراضی آبی در اختیار دارند، می‌توانند برای کشت زعفران به عنوان یک محصول پردرآمد و کم آب‌بر برنامه‌ریزی کنند.

شریفی با اشاره به حمایت از زعفران‌کاران استان، تصریح کرد: برای حمایت از کشاورزان بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به ازای هر هکتار، یارانه در قالب کمک به خرید بذر به کشاورزان پرداخت می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، میانگین تولید زعفران در استان پنج کیلوگرم در هر هکتار است البته در شرایط مطلوب بیش از این مقدار نیز امکان‌پذیر است.

وی افزود: کشت زعفران در استان در حال انجام است و تا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد و برداشت آن نیز تقریباً از اواسط اول آبان شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

شریفی خاطرنشان کرد: کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی بخش کشاورزی استان، اشتغال‌زایی، توسعه کشاورزی پایدار و صرفه‌جویی در مصرف آب را نیز به دنبال خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.