رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به چندفقره رفتار هنجارشکنانه در شرق استان، درباره نتایج امنیت‌آفرین در رسیدگی به پرونده آنها با ورود دستگاه قضایی، با گذشت ۲ هفته توضیحاتی ارائه داد.

محمدجعفر عبدالهی گفت: شنبه ۱۴ مرداد ماه بود که پس از وقوع رفتارهای هنجارشکنان در شهرستان شاهرود، با تشکیل نشست فوق‌العاده شورای تامین در این شهرستان، حفظ و تامین امنیت پایدار در دستور کار مسئولان آن حوزه قضایی قرار گرفت.

بی‌حرمتی به بانوی آمر به معروف و نهی از منکر در پارک بلوار، سوء‌قصد نافرجام به خانم وکیل دادگستری، کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه، و شلیک به محیط‌بان نمونه کشوری از سوی شکارچیان غیرمجاز، از حوادث ۲ هفته گذشته در شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان بود.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: ۲ هفته گذشته رفتارهای غیرقانونی و غیرموجهی در این شهرستان اتفاق افتاد که باعث تحت تاثیر قرارگرفتن امنیت روانی شهروندان و در نهایت، منجر به ورود قانونی دستگاه قضایی استان سمنان شد.

وی ادامه داد: در همین راستا با تشکیل جلسه فوق العاده شورای تامین در شاهرود به ضابطین عام و خاص دستور داده شد به سرعت همراه با رعایت موازین قانونی هنجارشکنان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شوند.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: طی ۲ هفته گذشته تمام افرادی که باعث وقوع اتفاقات اخیر در شاهرود شدند، اعم از ضاربین حادثه پارک بلوار، سوء‌قصدکنندگان به خانم وکیل، ضارب محیط‌بان و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه، شناسایی و دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

عبدالهی ادامه داد: در موضوع سوء قصد به محیط بان کماکان مباشر در تعقیب کیفری است، ولی معاونین دستگیر و همچنین عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود شناسایی و برای تمام افرادی که در وقوع این حادثه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند در مراجع قضایی صالح تشکیل پرونده شد و چنانچه تخلف یا جرمی اتفاق افتاده باشد، بدون چشم‌پوشی برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: حفظ و تامین امنیت مقوله ای است که به هیچ وجه قابل مماشات و سهل‌انگاری نیست و وقتی دستگاه قضایی به موضوعی وارد می شود، حتما نتیجه قانونی محقق می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.