وزارت کشور آلمان از افزایش چشمگیر شمار اخراج پناهندگان از آلمان در سال جاری میلادی خبر داد.

وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواستی از طرف حزب چپ این کشور از افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان در سال جاری میلادی خبر داد. 

در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی به طور قابل توجهی پناهندگان بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۲ از این کشور اخراج شدند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده تعداد اخراج‌ها از آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیش از یک چهارم افزایش یافت. ۷۸۶۱ نفر اخراج شدند که تقریبا ۲۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بر این اساس افراد با ملیت گرجستانی بیشتر از همه (۷۰۵) و پس از آن مقدونی‌های شمالی (۶۶۵)، افغانستانی ها (۶۵۹) و ترک‌ها (۵۲۵) تبعید شدند.

افرادی که درخواست پناهندگی آن‌ها رد شده یا اعتبار ویزا یا اجازه اقامت آن‌ها به پایان رسیده است باید آلمان را ترک کنند. اگر آن‌ها این کار را انجام ندهند و هیچ مانعی مانند بیماری یا دلایل دیگر برای تحمل شرایط آن‌ها وجود نداشته باشد، مقامات مهاجرت باید آن‌ها را اخراج کنند.

کشور آلمان همسو با سایر کشور‌های اروپایی اخیرا سیاست‌های خود در قبال پناهندگان را تشدید کرده است.

دولت آلمان چندی پیش هم اعلام کرد که می‌خواهد روند اخراج پناهجویان را تسهیل و تشدید کند. بر اساس ارزیابی دولت تقریباً حدود ۲۸۰ هزار خارجی و پناهنده باید آلمان را ترک کنند، زیرا مجوز اقامت معتبر ندارند. "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان قصد دارد در آینده تعهد خروج از کشور برای این پناهجویان را با قوت بیشتری اجرا کند. از جمله، او پیشنهاد می‌کند که مدت بازداشت برای آن‌ها از ۱۰ روز به ۲۸ روز افزایش می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار