اقدامات بیولوژیک تنها در مناطق قابل دسترس جهت رفع آفات درختان جنگل‌های بلوط در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

سیداحمد موسوی کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انجام اقدامات بیولوژیک تنها در مناطق قابل دسترس جهت رفع آفات درختان جنگل‌های بلوط انجام می‌شود، گفت: تاکنون انجام این اقدامات چندان موفق نبوده است چرا که برخی از درختان جنگل‌های بلوط در ارتفاعات و مناطق سخت‌گذر قرار دارند و امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد، این عامل سبب افزایش آفات در جنگل‌ها شده است.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از جمله بخش‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


موسوی با اشاره به اینکه جنگل‌های چهارمحال و بختیاری عمدتاً در مناطقی همچون لردگان، اردل، بازفت، ناغان و فلارد قرار گرفته است و از جمله جنگل‌های غرب و جنوب غرب محسوب می‌شود، اضافه کرد: این جنگل‌ها از کوه‌های منطقه بازفت به سمت کوه‌های فلارد کشیده شده‌اند.

وی ادامه داد: گونه گیاهی بلوط، پوشش عمده جنگل‌های سرسبز چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهد و نیمی از جنگل‌های بلوط کشور در مناطق غربی کشور و در این استان وجود دارد.

موسوی گفت: تمرکز آفات برگ‌خوار بلوط بیشتر در حاشیه رودخانه‌ها است و در حال حاضر ۳۵ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان درگیر آفت برگ‌خوار بلوط هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار