اعضای شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی گزارش مدیریت منابع آبی استان در فصل تابستان و ضرورت تداوم اجرای طرح‌های مدیریت مصرف در فصول آینده را بررسی کردند.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در این نشست گفت: فرهنگ سازی و نحوه استفاده بهینه از منابع آبی استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خانگی باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی از مردم استان برای جلوگیری از مصرف بی رویه و مدیریت بهینه آب در فصل تابستان و گذر از تنش آبی قدردانی کرد و افزود: جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب تقریبا در دستگاه‌های متولی استان انجام گرفته که جای تقدیر دارد. استاندار سمنان تصریح کرد: ما با جدیت به دنبال تامین آب پایدار برای استان در قالب اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت هستیم و در خصوص اعتبارات نیز سعی کردیم تا اعتبارات بیشتری از سرجمع اعتبارات استان را به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آب اختصاص دهیم.

حسن عسگری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان هم گفت: در بحث استفاده از پساب در استان نیز اقدامات و برنامه ریزی در حال انجام بوده و باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مدیریت این بخش در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وی افزود: در فصل تابستان با تنش کم آبی در سطح استان مواجه بودیم که با برگزاری جلسات به صورت هفتگی و بکارگیری اقدامات مناسب و همراهی و مصرف بهینه آب با مشارکت مردم، این موضوع نیز مدیریت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار