عبدالسلام حنفی در هفتمین نمایشگاه چین-آسیای جنوبی از امنیت افغانستان برای سرمایه گذاری اطمینان داد.

سید محی الدین سادات، سرپرست سفارت طالبان در چین در هفتمین نمایشگاه واردات و صادرات چین- جنوب آسیا و بیست و هفتمین نمایشگاه واردات و صادرات چین- کیونمینگ استان یون‌نان چین شرکت کرد.

وزرا، سفرا و دیپلمات های ارشد بسیاری از کشورها در نشست افتتاحیه این نمایشگاه شرکت کردند و از وزیران نیز دعوت شد تا به صورت حضوری یا آنلاین در این اجلاس شرکت کنند.

عبدالکبیر، رئیس الوزرای طالبان نیز به صورت آنلاین در جلسه افتتاحیه نمایشگاه شرکت کرد و اقتصاد طالبان را محوری دانست و افزود که این گونه نمایشگاه ها کشورهای منطقه و طالبان را به هم نزدیکتر می کند.

وی گفت طالبان در طرح "یک کمربند و یک جاده" به همکاری همه جانبه در همه زمینه ها اعتقاد دارد و آماده ارائه تسهیلات لازم به سرمایه گذاری خارجی است.

وی امنیت در افغانستان را قابل اعتماد دانست و افزود که هیچ تهدیدی از سوی افغانستان برای کشورهای منطقه و جهان وجود ندارد. 

در حاشیه این نمایشگاه سرپرست سفارت طالبان در چین در چهارمین مجمع همکاری چین و آسیای جنوبی در خصوص همکاری عمیق عملی و توسعه مشترک سخنرانی کرد.

محی الدین سادات بر تلاش بیشتر برای همکاری های عملی و توسعه مشترک با کشورهای منطقه به ویژه با چین تاکید کرد و افزود که اکنون بستر خوبی برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی در افغانستان ایجاد شده است و ارتباط منطقی با موقعیت جغرافیایی استراتژیک خوب برای ترانزیت از طریق افغانستان بسیار است.

پیش از این اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان اعلام کرد با گشایش کریدور هوایی این کشور با چین، برخی از محصولات کشاورزی افغانستان به موقع به بازارهای چین راه یافته‌است.

برچسب ها: طالبان ، چین ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.