یکی از مقامات اقلیم کردستان می‌گوید این اقلیم در چهار نقطه مرزی دفاتری برای صدور مجوز تجارت با ایران و ترکیه تاسیس کرده‌ است.

«نوزاد شیخ کامل» مدیرکل بازرگانی وزارت تجارت و صنعت اقلیم کردستان می‌گوید این وزارتخانه تصمیم دارد در چهار نقطه مرزی دفاتری تاسیس کند که برای فعالیت‌های تجاری با ایران و ترکیه به طور مستقیم مجوز صادر می‌کند.

به گزارش شفق نیوز، شیخ کامل طی سخنانی در کنفرانس تبادلات تجاری منطقه و ایران که در «سلیمانیه» برگزار شد، تاکید کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۲ هزار مجوز تجارت صادر شده که بیش از نیمی از آن‌ها مربوط به معاملات تجاری با ایران است. شیخ کامل گفت: «افزایش معاملات تجاری این تصور را تقویت می‌کند که روابط تجاری بین اقلیم کردستان و ایران قوی است».

او توضیح داد: «ما مجوز افتتاح دفاتر در چهار نقطه مرزی ابراهیم خلیل، حاج عمران، پرویزخان و باشماخ را گرفته‌ایم. هدف اولیه، ساده کردن فرآیند تجارت برای بازرگانان است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مجوز‌های لازم را مستقیماً در این چهار دفتر و بدون نیاز به بازدید از وزارتخانه در اربیل دریافت کنند».

به گفته «مصطفی عبد الرحمن» رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان کردستان عراق، حجم مبادلات تجاری بین اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران سالانه حدود ۶ میلیارد دلار است. او اخیرا خواستار افزایش روابط تجاری با ایران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار