محسن ولیئی گفت: انتخابات تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد کشور با رویکرد اجتماعی آبان ماه امسال برگزار می شود .

محسن ولیئی در سمنان معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور گفت: دستورالعمل و بخشنامه برگزاری این انتخابات در شهریور ماه ابلاغ می‌شود و فعالین و کنشگران مدنی و مدیران موسسات سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند برای عضویت دو ساله در شورا‌های استانی و ملی حمایت و توسعه سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی وارد عرصه شوند.

وی گفت : هم اکنون ۱۰ هزار تشکل مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور در سطوح شهرستانی استانی ملی و بین‌المللی با مشارکت ۱۷۴ هزار نفر اعضای این تشکل‌ها در موضوعات مختلف به حدود ۲ میلیون نفر از مردم کشور خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود : یک هزار تشکل و نهاد از این مجموعه دارای فعالیت در سطح ملی هستند.

به گفته ولیئی؛ ۹۰ درصد بررسی و بازنگری و تدوین قانون جامع تشکل‌های سازمان‌های مردم نهاد در کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسیده است و همچنین اصلاح آیین نامه اجرایی این سازمان‌ها مصوب سال ۹۵ پس از حدود ۸ سال در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های مستمر توانمندسازی مدیران عامل، بازرسان، موسسان و هیئت امناء سازمان‌های و تشکل‌های مردم نهاد در سطح کشور خبر داد و افزود این دوره‌ها به صورت مستمر در استان‌ها با حضور مدرسان تخصصی کشوری در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار