معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از تکمیل مراحل پیش‌ثبت نام ۳۶۷۲ متقاضی استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

سید هادی طباطبایی ظهر امروز، ۲۸ مرداد، در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی با اصحاب رسانه اظهارکرد: نخستین گام مربوط به برگزاری انتخابات در خراسان رضوی، یعنی استعفای مدیرانی که می‌خواهند نامزد انتخابات مجلس شود، به خوبی برداشته شد. همچنین در گام دوم پیش‌ثبت نام‌ها صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پیش‌ثبت نام‌ها با هدف راستی‌آزمایی مدارک شرکت‌کنندگان است. براساس قانون جدید امکان ارائه مدارک توسط نامزد‌ها در یک بازه ۷۰ تا ۹۰ روزه فراهم شده است. در حال حاضر ۳۶۷۲ متقاضی در استان مراحل پیش‌ثبت نام خود را کامل کرده‌اند. این تعداد در انتخابات پیشین مجلس ۱۱۱۴ نفر بود.

طباطبایی استقبال از شرکت در انتخابات را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این دوره افراد با سلایق و دیدگاه‌های مختلف شرکت کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ۳۷ درصد ثبت نام‌کنندگان این دوره از انتخابات در استان بین ۳۰ تا ۴۰ سن دارند. سن ورود به انتخابات در این دوره ۳۰ تا ۷۰ سال است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۶ متقاضی در این دوره بین ۵۰ تا ۶۰ سال سن دارند، عنوان کرد: تعداد نامزد‌های بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۱۳۰۵ نفر است. در مجموع ۸۴ درصد متقاضیان را مردان و ۱۶ درصد دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند.

طباطبایی درباره وضعیت مدارک تحصیلی شرکت‌کنندگان این دوره از انتخابات مجلس در استان نیز بیان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان دارای مدرک کارشناسی ۵۱۴ نفر، دارای مدرک کارشناسی ارشد ۲۴۵۷ نفر و دارای مدرک دکتری و بالاتر ۵۵۷ نفر است. ۱۳۸ متقاضی نیز تحصیلات حوزوی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون از تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات ۱۲۷ نفر، تربت جام، صالح‌آباد و باخرز ۱۴۲ نفر، خواف و رشتخوار ۱۴۱ نفر و درگز ۸۷ نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند. همچنین از سبزوار، جوین، جغتای، ششتمند، داورزن و خوشاب ۲۷۵ نفر و از فریمان و سرخس ۱۲۵ نفر در انتخابات پیش‌ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج ۱۲۵ نفر، حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲۰۰۶ نفر، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه و زبرخان ۲۱۳ نفر، چناران و طرقبه‌شاندیز ۱۸۳ نفر، کاشمر ۱۵۳ نفر و گناباد و بجستان ۱۱۴ نفر در انتخابات این دوره پیش‌ثبت نام کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.