کرایه دربستی اتوبوس‌ها برای اربعین تخلف است یا خیر؟

در ایام اربعین کرایه اتوبوس‌ها به صورت دربستی برای جابجایی مسافرین تخلف به حساب می‌آید و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

رئیس یکی از کاروان‌های پیاده روی اربعین در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال برخی رانندگان اتوبوس برای کرایه دربستی اتوبوس ۴۴ صندلی مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان را اعلام کرده اند که بیشتر از مقدار معمولی است.

او افزود: اغلب این رانندگان راضی به بستن قرارداد با توجه به تخلف بودن آن نمی‌شوند و ادارات مربوطه برای برخورد کردن نیازمند مستندات هستند.

در ادامه جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی و رئیس کمیته خدمات حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان در پاسخ به این گلایه در برنامه پرسمان گفت: اعزام اتوبوس به صورت دربستی در ایام اربعین به سمت مرز تخلف است و فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب نیز نباید صورت بگیرد.

او افزود: اعزام‌ها باید به صورتی باشید که هر نفر بر اساس کد ملی خود بلیت خود را ثبت کند و یا صاحب کاروان و گروه بر اساس کد ملی هر فرد بلیت رفت یا برگشت را برای زوار ثبت و تهیه کند.

جلال زاده بیان کرد: به طور مثال امسال نرخ مصوب برای اتوبوس‌های vip رفت و یا برگشت برای هر طرف یک میلیون و ۶۲۳ هزار تومان است و باقی نرخ‌ها به صورت مصوب به وسیله نصب بنر در پایانه‌های مسافری وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی و رئیس کمیته خدمات حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان ادامه داد: نرخ‌ها در درگاه اینترنتی فروش بلیت نیز به صورت مصوب ثبت شده و هم استانی‌ها می‌توانند از آن طریق اقدام به خرید بلیت اتوبوس بیرجند_مهران کنند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: هم استانی‌ها و رؤسای کاروان در صورت مشاهده تخلف گران فروشی و یا کرایه دربستی اتوبوس می‌توانند موارد را با ارائه مستندات برای پیگیری بهتر به شماره ۱۴۱ و یا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کنند.

جلال زاده در پایان از مسافرینی که با خودروی شخصی به سمت مرز حرکت می‌کنند خواست تا در حد امکان با دیگر مسافرین هماهنگ بوده و در انتقال آنان به مرز کمک کنند تا ناوگان حمل و نقل استان بهتر و بیشتر از پیش جوابگوی نیاز اربعین برای جابجایی زوار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی و رئیس کمیته خدمات حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان افزود: پارسال ۶۸ دستگاه اتوبوس ۸ هزار و ۳۰۰ زائر و خادم اربعین حسینی را از استان به مرز عراق جابجا کردند که برای امسال ۷۵ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.

مسافرین اربعین از جابجایی مواد مخدر و روان گردان پرهیز کنند

سرهنگ فولادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: از مسافرین سفر اربعین می خواهیم با توجه به جرم بودن نگهداری، حمل و جابجایی هر نوع مواد مخدر و روان گردان در کشور عراق و سخت گیری‌های شدید این کشور در این مورد از حمل هر مقدار مواد مخدر پرهیز کنند.

او افزود: در صورت اقدام به حمل هر مقدار حتی کم مواد مخدر در کشور عراق علاوه بر تشکیل پرونده، گذرنامه افراد از یک تا ۵ سال باطل شده، مشمول جریمه نقدی شده و محکوم به حبس از شش ماه تا یک سال می‌شوند.

سرهنگ فولادی بیان کرد: پلیس ایران در مرز‌ها از تمام توان و نیرو‌های خود با حضور فعال، برای جلوگیری از خروج مواد مخدر از کشور استفاده می‌کند تا با جلوگیری از نگهداری، حمل و جابجایی هر نوع مواد مخدر و روان گردان مانع بروز مشکل برای مسافرین اربعین در کشور عراق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.