همکارى با کشورهاى خارجى براى پروژه هاى مشارکتى

معاون مالى اقتصادى شهردارى تهران گفت: با چین و روسیه جهت انجام پروژه هاى مشارکتى مذاکره کردیم، اما نیازمند خط اعتبارى دولت است.

لطف‌الله فروزنده معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران در نشست خبری که امر‌وز با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: خزانه واحد شكل گرفته و تمام دستگاه ها شفافیت مالی شده است؛ در رابطه با هزينه ها و پروژه ها شفافيت وجود دارد و با حساب و كتاب كار انجام می شود.

وي گفت: بدهى بانک شهر در سال گذشته تسويه شده است و با بانک تجارت  جلسه ای داشتيم و سقف بدهى مشخص شده است.

فروزنده بيان كرد: ٤٦ پروژه بلاتكليف بود اما در حال حاضر در دستور كار است، نزديک ١٢٠ هزار ميليارد تومان با بخش خصوصى تعريف كرديم تا به سرانجام برسد؛ با چين و روسيه جهت انجام پروژه هاى مشاركتى مذاكره كرديم اما نيازمند خط اعتبارى دولت است.

وی در خصوص درآمد‌های مازاد شهرداری گفت: ما درآمد‌های مازاد سال گذشته را هم در پروژه‌های شهری مورد استفاده قرار دادیم؛ امسال هم این اقدام صورت می‌گیرد و هر چقدر منابع تزریق شود بهتر خواهد بود چرا که پروژه‌های ما بسیار شفاف است. 

وی با تأکید بر این موضوع که امسال افق خوبی پیش‌رو داریم گفت: خزانه واحد تشکیل شده و تمام منابع ما شفاف است و نظارت کافی وجود دارد. با حساب و کتاب پیش می‌رویم و مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص درآمد‌های سال گذشته شهرداری گفت: علت افزایش این درآمد ظرفیت‌هایی بود که ایجاد شد. یکی از آن‌ها افزایش صدور پروانه ساختمانی است. مولدسازی یکی دیگر از موارد بود. همچنین موضوع واریز و برداشت با بانک‌ها را داشتیم که بانک‌ها با کمک ما مؤدیان را شناسایی و عوارض را به جای بدهی ما دریافت کردند و ۱۱ هزار میلیارد واریز و برداشت داشتیم. امسال هم همین خط ادامه دارد و درآمد ما در پنج ماهه ابتدایی سال رشد خوبی داشته است.

معاون شهردار تهران در خصوص ورود شهرداری به بورس گفت: شهروند وارد بورس می‌شود و در حال طی کردن مراحل است و شرکت سرمایه‌گذاری هم وارد بورس خواهد شد و بدین طریق ظرفیت بورس برای حمایت عمرانی فراهم می‌شود.

وی در خصوص خرید اتوبوس‌های داخلی گفت: قرارداد‌هایی در این زمینه منعقد شده است. خودروساز‌های داخلی تعطیل بودند. بعد از اینکه ما قرارداد را بستیم آن‌ها رفتند تجهیز کارگاه کنند تا بتوانند اتوبوس‌ها را تحویل دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار