رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و استرالیا به دنبال افزایش تنش با چین

آمریکا، استرالیا و ژاپن قرار است در روز‌های آینده رزمایش مشترک دریایی را در دریای جنوبی چین برگزار کنند.

مقامات نظامی سه کشور آمریکا، استرالیا و ژاپن اعلام کرده اند به منظور زیرنظر گرفتن کشتی‌ها چین قرار است ۲۳ آگوست یک رزمایش نظامی در دریای جنوبی چین برگزار کنند.

به گزارش العربیه، هدف از انجام چنین تمرین‌های نظامی مشترکی زیر‌نظر گرفتن تحرکات کشتی‌های چینی در این منطقه عنوان شده است.

این رزمایش پس از مانور دریایی «مالابار» که نیرو‌های مسلح کشور‌های استرالیا، هند، آمریکا و ژاپن در آن شرکت می‌کنند و در ۲۱ آگوست به پایان می‌رسد، برگزار خواهد شد.

دولت ژاپن در ۱۳ آگوست توافقنامه‌ای را با استرالیا به مورد اجرا گذاشت که بر اساس آن، روند ورود نیرو‌های نظامی دو کشور به خاک یکدیگر از جمله ورود تسلیحات تسهیل می‌شود.

استرالیا دومین کشور پس از آمریکا است که ژاپن چنین توافق‌های نظامی گسترده‌ای با آن دارد.

از سوی دیگر، بر اساس آنچه وزارت دفاع روسیه روز جمعه ۲۷ مرداد اعلام کرد، ناو‌های جنگی روسیه و چین در حال انجام مانور‌های دریایی مشترکی در اقیانوس آرام هستند که شامل آموزش عملیات نجات و پاسخ به حملات هوایی است.

در همین راستا ویدیوی منتشر شده توسط خبرگزاری «تاس» روسیه ۹ کشتی بزرگ در حال حرکت در اقیانوس که خدمه‌های آن‌ها روی عرشه‌ها قرار گرفته‌اند را نشان می‌دهد.

به گفته وزارت دفاع روسیه این کشتی‌ها از آغاز رزمایش با پیمودن بیش از ۶۴۰۰ مایل دریایی «مراحل سوخت‌گیری» و «جابجایی محموله» در حین حرکت را تمرین کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار